۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
فعالیت ۴۰۰ فروشگاه عرضه صنایع دستی در زنجان/ لزوم توسعه کارگاه‌های صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

فعالیت ۴۰۰ فروشگاه عرضه صنایع دستی در زنجان/ لزوم توسعه کارگاه‌های صنایع دستی

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، از فعالیت ۴۰۰ فروشگاه صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: در سال جهش تولید تعداد این کارگاه‌ها افزایش می‌یابد.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ملیله دستاورد تمدنی شهر زنجان محسوب می‌شود، گفت: ثبت یک شهر به‌عنوان شهر ملی یا جهانی صنایع دستی به عنوان میراث ناملموس آن منطقه محسوب شده و گاهی حفاظت از هویت تاریخی و جغرافیایی یک هنر است. 

وی اظهار کرد: توسعه صنایع دستی و معرفی شایسته آن‌ها در بازارهای بین المللی، علاوه بر فراهم کردن زمینه جذب گردشگران علاقمند به حوزه صنایع دستی ورونق بازار این دست سازه‌های هنرمندانه، صنعت ِگردشگری کشور را تقویت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: هنرمندان صنایع دستی به عنوان یکی از بخش‌های دخیل در تثبیت جایگاه گردشگری و صنایع دستی استان هستند.

ارجمند بر لزوم توسعه کارگاه‌های صنایع دستی در زنجان تاکید کرد و یادآور شد: در سال جهش تولید تعداد این کارگاه‌ها افزایش می یابد.

وی از فعال بودن بیش از ۵۵ رشته صنایع دستی در زنجان خبر داد و تاکید کرد: بیش از ۱۰ هزار هنرمند و صنعتگر در این عرصه فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان به فعالیت بازارچه دائمی صنایع دستی در محدوده بنای تاریخی رختشوی‌خانه شهر زنجان اشاره کرد و گفت: در این بازارچه آموزش صنایع دستی هم توسط صنعتگران و هنرمندان انجام می‌شود.

ارجمند از فعال بودن ۴۰۰ فروشگاه فعال صنایع دستی در سطح استان زنجان خبر داد و ابراز داشت: طی چند هفته گذشته فروش صنایع دستی نسبت به دو ماه قبل که در ایام کرونایی قرار داشتیم بهتر شده است.

کد خبر: ۲۳٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha