۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
نقش مهم ماشین سازان در توسعه کسب و کارهای خانگی و صنعتی از نگاه البرز ماشین کرج

نقش مهم ماشین سازان در توسعه کسب و کارهای خانگی و صنعتی از نگاه البرز ماشین کرج

امروزه کسب و کارها با توجه به موارد اقتصادی پایه گذاری خواهند شد.

به گزارش بازار، امروزه کسب و کارها با توجه به موارد اقتصادی پایه گذاری خواهند شد. کسب و کارهای بسیار زیادی در جامعه وجود دارند که هر کدام میتوانند در صورت داشتن برنامه هدفمند به سود خوبی برسند و باعث رونق بازار اقتصادی کشور شوند. در این بین کسب و کارهای خانگی نیز در سالهای اخیر از رونق بسیار خوبی برخوردار شده اند و افراد زیادی به انجام امور اقتصادی بصورت خانگی روی آورده اند و از این راه امرار معاش میکنند. گاها دیده شده که این نوع کسب و کار رشد بسیار خوبی داشته و رونق اقتصاد خانوار را در پیش داشته است. در کنار این ها کسب و کارهای صنعتی نیز وجود دارند که توانسته اند با تکیه بر دانش داخلی و نیروهای متخصص به تولید بالا و فروش بسیار خوبی برسند و سود خوبی را در رده کاری خود دریافت کنند. در این مطلب قصد داریم تا نقش ماشین سازان را در توسعه کسب و کارهای خانگی و صنعتی با یکدیگر بررسی کنیم و راهکارهایی را در این باره ارائه دهیم پس تا انتهای این مطلب ما همراه باشید.

منظور از ماشین سازان چه کسانی است؟

ماشین سازی در ایران به کارخانه جات و کارگاههایی گفته میشود که به ساخت ماشین آلات صنعتی و نیمه صنعتی در انواع زمینه های متنوع نظیر انواع دستگاه بسته بندی، ماشین آلات خشک کن، ماشین آلات صنایع غذایی و دارویی و... میپردازند. این نوع شرکت ها نقش بسیار مهمی را در توسعه کسب و کارهای خانگی و صنعتی در ایران و جهان بازی میکنند. با توجه به تحریم های ظالمانه جهانی علیه ایران شاهد این هستیم که شرکتهای ماشین ساز داخلی توانسته اند با تکیه بر متخصصان جوان ایرانی و البته دانش داخلی اقدام به تولید و ساخت انواع دستگاههای مختلف در رده های متنوع کنند که قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را نیز دارند.

با ساخت دستگاههای متنوع در صنعت ماشین سازی ایرانی، ماشین سازان کمک بسزایی در رشد و توسعه کسب و کارهای صنعتی و خانگی بازی کرده اند. برای رشد و توسعه کسب و کار موارد بسیاری را میبایست توسعه و رشد داد که یکی از مهمترین آن ها دستگاههای مورد نیاز در آن کسب و کار میباشد که میتواند به رشد تولید و البته افزایش کیفیت و رشد بازدهی و سود دهی کمک شایانی کند. ماشین سازان در ایران یکی از گروههای پیشرو و قرار گرفته در خط مقدم در جنگ علیه تحریم هستند که توانسته اند با رشد کسب و کار و عبور از موانع تولید به تولید کسب و کار و کاهش بی کاری کمک بسیار خوبی کنند.

نمونه هایی از کسب و کار تولید شده توسط ماشین سازان

کسب و کارهای بسیاری در زمینه های متنوع هستند که به ماشین سازان نیاز مبرم دارند و با تکیه بر دانش و تخصص آن ها توانسته اند در این سالها علاوه بر غلبه بر تحریم های جهانی، به رشد و توسعه کسب و کارهای خانگی و صنعتی خود بپردازند. در این بین میتوان از کارخانه جات بزرگ تولیدی محصولات غذایی و دارویی داخلی نام برد که با استفاده از دستگاههای تولیدی ماشین سازان ایرانی توانسته اند به تولید و رشد کسب و کار خود بپردازند. علاوه بر این ها در این سالها شاهد صادرات دستگاههای بسیاری هستیم که توسط ماشین سازان ایرانی تولید و به کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، امارات، عمان، ارمنستان و... صادر شده اند. همین امر نشان دهنده موفقیت ماشین سازان در ساخت و ارائه دستگاههای متنوع میباشد.

نقش مهم ماشین سازان در توسعه کسب و کارهای خانگی و صنعتی از نگاه البرز ماشین کرج

نمونه های بسیاری را میتوان در زمینه های متنوع در راستای راه اندازی کسب و کارهای متنوع و موفق خانگی و صنعتی نام برد. در این بین به چند نمونه از مهمترین های آنها اشاره خواهیم کرد که توانسته اند موفق ظاهر شوند. بعنوان مثال بسته بندی حبوبات فله ای در این سالها توسط بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک و کسب و کارهای خانگی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و افراد بسیاری در این زمینه فعال هستند و به بسته بندی حبوبات مختلف میپردازند. این نوع کسب و کار نیازمند دستگاه بسته بندی حبوبات میباشد که این نوع دستگاهها در ایران توسط ماشین سازان در انواع مختلف آنالوگ و تمام اتوماتیک ساخته و با قیمتی برابر با یک دهم قیمت های جهانی عرضه میشوند. بسته بندی حبوبات از جمله انواع کسب و کارهای بسیار موفق در سالهای اخیر میباشد که همچنان از رشد بسیار خوبی برخوردار است و امکان صادرات را نیز در این حوزه فراهم کرده است.

نمونه دیگری که میتوان به آن اشاره کرد خطوط تولید میوه خشک و بسته بندی و صادرات آن است. دستگاههای بسیاری در این خط تولید وجود دارند که تمامی آن ها قابلیت ساخته شدن در داخل ایران را دارند و میتوانند از مرحله شستشو تا خشک شدن و بسته بندی را بصورت کاملا اتوماتیک انجام دهند. این نوع کسب و کار در صورت بازاریابی هدفمند و توسعه کسب و کار میتواند علاوه بر بازار داخلی، از بازار خارجی و صادرات بسیار خوبی نیز برخوردار باشد. طبق بررسی های به عمل آمده، کشورهای حوزه خلیج فارس در صورت تولید محصول با کیفیت و رعایت استانداردهای مناسب در راستای بازارهای آن ها از خرید قابل توجهی در این زمینه برخوردار هستند.

نمونه دستگاههای منصر به فرد ساخته شده در ماشین سازان داخلی

دنیای ماشین سازی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و ماشین سازان بسیاری در ایران وجود دارند که دستگاههای استاندارد و با علم روز تولید و روانه بازار میکنند. در این بین هستند شرکتهایی نظیر البرز ماشین کرج که توانسته اند با تکیه بر متخصصان جوان ایرانی و البته دانش داخلی به طراحی، ساخت و تولید دستگاههای متنوعی در زمینه صنایع غذایی بپردازند. این نوع دستگاهها توانسته اند با توجه به اپراتورهای داخلی و البته نیاز های کارفرما کاملا هماهنگ شوند و تمامی نیازهای تولید داخلی را برطرف کنند. دستگاههای تولید شده توسط این نوع شرکتهای میتوانند شامل انواع دستگاههای بسته بندی حبوبات، دستگاههای بسته بندی قند، شکر و البته دستگاههای متنوع دیگری نظیر خطوط تولید حبوبات، چیپس، میوه خشک و... شوند که در این مطلب به چند نمونه از آن ها اشاره میکنیم.

نقش مهم ماشین سازان در توسعه کسب و کارهای خانگی و صنعتی از نگاه البرز ماشین کرج

دستگاه بسته بندی ساشه سه کاره از جمله دستگاههای منحصر به فرد این گروه تولیدی ماشین سازی است که میتواند انواع بسته بندی های تک نفره یا همان ساشه را در سه حالت متنوع نظیر مدادی، هرمی و سه طرف دوخت بسته بندی کند. این دستگاه میتواند برای محصولات پودری و البته مایع و گرانولی مورد استفاده قرار بگیرد و از دستگاههای منحصر به فرد تولید شده توسط ماشین سازان ایرانی است. سرعت بسته بندی در این نوع دستگاهها در دقیقه بین ۲۵ تا ۳۵ بسته میباشد که عدد بسیار قابل توجهی است و میتواند در افزایش میزان تولید و رشد کسب و کار بسیار کارآمد باشد.

نمونه دیگر دستگاه بسته بندی دوی پک میباشد. دوی پک به انواع پاکت های ایستاده گفته میشود که قابلیت بسته بندی هر نوع محصولی را از پودری گرفته تا گرانولی و مایع را دارند و میتوانند در صنایع غذایی از کاربرد بسیار بالایی برخوردار باشند. این دستگاه در سالهای اخیر توسط شرکت مذکور با تکیه بر متخصصان داخلی ساخته و البته با شرایط کاری ایران هماهنگ پذیر شده است.

علم ماشین سازی و البته ماشین سازان داخلی توانسته اند در این سالها نقش بسزایی را در تولید و کاهش بی کاری و البته راه اندازی کسب و کارهای خانگی و صنعتی ایفا کنند. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه کافی در این زمینه نظرات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

کد خبر: ۲۳۴٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha