۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
معرفی بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی دریایی

معرفی بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی دریایی

از انجاییکه حمل ونقل دریایی یکی از امن ترین و مقرون به صرفه ترین روشهای حمل می باشد بشر از دیر باز تلاش نمود با ساده ترین امکانات وسیله ای بسازد تا بتوان از آن در دریاها به کسب روزی و درآمد بپردازد.

حمل ونقل بین المللی دریایی

از انجاییکه حمل ونقل دریایی یکی از امن ترین و مقرون به صرفه ترین روشهای حمل می باشد بشر از دیر باز تلاش نمود با ساده ترین امکانات وسیله ای بسازد تا بتوان از آن در دریاها به کسب روزی و درآمد بپردازد وارتباط خود را با جهان خارج با سفر به مناطق دور دست از طریق دریا بر قرار نماید . لذا این ایده از ساخت قایق های کوچک محلی و چوبی شروع تا به امروز ما شاهد کارخانه های بزرگ کشتی سازی و تردد کشتی های غول پیکر و اقیانوس پیما در سطح جهان تحت قوانین بین المللی می باشیم. درحال حاضر با تجهیز کشتیها به سیستم های پیشرفته راداری و فنی با پیش بینی های جوی و اطلاع رسانی بموقع در هر نقطه از دریاها میزان خسارت به کشتی و کالا به کلی کاهش پیدا کرده و موجب پیشرفت این صنعت و اطمینان بخش بودن این قسمت از حمل شده است.

حمل و نقل دریایی و مزایای آن

حمل و نقل دریایی نه تنها حمل و جابجایی کالا و مسافر را سهل و آسان نموده بلکه با ایجاد هزاران شغل تحولی عظیم در ثبات اقتصادی کشورها و وابستگی آنها به این صنعت نموده که بروز مشکلاتی در این زمینه مبادلات و معادلات جهانی را تحت تاثیر و خطر جدی قرار می دهد.

امروزه 80 درصد از کالاهای سبک و سنگین و مشتقات نفتی و گازی در حجم بسیار بالا و در یک سفردریایی با کشتی های غول پیکر و اقیانوس پیما از طریق دریا جابجا میشود و اهمیت موضوع به حدی است که تمامی کشورها در حفظ وتامین امنیت دریاها و ابراها اهتمام ورزیده و هزینه های گزافی را متحمل تا شناورها بدون وقفه دردریاها تردد نمایند.

یکی از مزایای حمل ونقل دریایی داشتن قوانین بیمه دریایی و کنوانسیونهای بین المللی لازم الاجرا است که هر شرکت کشتیرانی عضو ملزم به رعایت و اجرای آنها می باشد ودر صورت ورود خسارت به کالا در حین حمل بدلیل غرق شدن کشتی و یا قصور عوامل کشتی وغیره قابل جبران به صاحبان کالا است .

مزایای دیگرحمل و نقل دریایی حمل کالا در تناژ بالای بین قاره ای است که موجب گردیده کالای زیادی در فاصله زمانی کوتاه وبا هزینه کم حمل و دردسترس قرارگیرد. همچنیین حمل محمولات سنگین وزن و پروژه ای با استفاده از کشتی های Heavy Lift Carrier با داشتن جرثقیل های مخصوص که می توانند نگلاتی به وزن 500 تن را داخل کشتی بارگیری و تخلیه نمایند.

مزیت دیگر حمل دریایی خطوط منظم شرکت های کشتیرانی کانتینری هستند که با سفارش خرید کشتی های 20 هزار TEU به بالا این روزها تحول عظیمی در حمل و جا بجایی کالاهای حساس واستراتژیک و گران قیمت و فاسد شدنی و خرده بار ایجاد نموده اند وگام بزرگی از نظر امنیت و سلامت کالا و از طرفی جلب اطمینان صاحبان کالا در رسیدن بموقع بار به مقصد در کوتاهترین زمان ممکن فراهم نمودند.

شرکتهای نمایندگی کشتیرانی

بزرگی و گستردگی و هدایت صنعت حمل ونقل دریایی نیازمند نیروهای متخصص و مجرب در دریا بر روی کشتها و ازطرفی درخشکی بمنظور برنامه ریزی و هماهنگی بین مالکان کشتی و صاحبان کالا  و سازمان بنادر محل و همچنیین انجام و پشتیبانی بموقع عملیات پهلو دهی در بنادر و کاهش توقفات و کلیه عملیات مربوط به کشتی در بنادراست که این مهم بعهده شرکتهای نمایندگی کشتیرانی بعنوان نماینده مالکان و از طرفی سازمان بنادرمی باشد. از انجاییکه مجوز فعالیت این شرکتها توسط سازمان بنادر صادر میگردد ادامه فعالیت آنها با نظارت سازمان بنادر انجام وملزم به رعایت بخشنامه ها و الزامات صادره می باشند و هرگونه خلاف و تعدی جرم محسوب و پروانه فعالیت آنها باطلل خواهد شد.

شرکت نمایندگی کشتیرانی نیک پاد دریا از بدو تاسیس در زمینه حمل ونقل دریایی ، هوایی ، زمینی و ریلی با هدف سرویس دهی مناسب و منظم و نرخ رقابتی وانجام حمل درکوتاهترین زمان و رعایت حقوق مشتری وارج نهادن به نظرات و انتقادات در خدمت صادر کنندگان و واردکنندگان کالاهای کانتینری، کالاهای متفرقه، پروژه ای و سنگین وزن، انواع کالاهای فله و مشتقات نفتی و انجام امور گمرکی بوده و خواهد بود به نحوی که موفقیت و پیشرفتی که تاکنون حاصل شده است.

نتیجه همین همگرایی، همفکری و اهمیت دادن به موضوع بمنظور رفع نقایص و مشکلاتی است که در صنعت حمل ونقل بدلایل مختلف بروز می نماید .امروزه با توجه به محدویتهایی که در تمامی سطوح حمل ونقل در کشورمان با ان مواجه هستیم متاسفانه شرکتهای حمل ونقل نتوانستند جایگاه اصلی خود را در میان شرکتهای رقیب خارجی پیدا کنند و انطورکیه شایسته و در خور می باشد عمل نمایند وگاها منجر به ورشکستگی  آنها گردیده و از گردونه رقابت خارج شدند. لذا در این برهه از زمان که همراه با رکود اقتصادی نیزهستیم این شرکت با افتخارموفقیت و بقای خود را مدیون داشتن کادر کارآمد و متخصص دردرون شرکت و نمایندگیهای خارجی و تلاش مستمر و حضور بموقع در بازار داخلی و بین المللی و همچنیین استفاده از خطوط منظم و مطمئن کشتیرانی و شناورهایی است که توان سرویس دهی و رقابت را افزایش می دهد می باشد.

کد خبر: ۲۳۴٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha