۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
اقتصاد مهاجرپذیر؛ اصلی‌ ترین دلیل افزایش نرخ تورم استان یزد
استاندار یزد در گفتگو با بازار؛

اقتصاد مهاجرپذیر؛ اصلی‌ ترین دلیل افزایش نرخ تورم استان یزد

یزد- فاطمی، استاندار یزد گفت: ساختار اقتصادی یزد مهاجرپذیر و محصول ۴۰ سال سیاستگذاری اقتصادی است که این ساختار در افزایش نرخ تورم استان تاثیرگذار بوده است.

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده که بخشی از تورم استان به واسطه افزایش نقدینگی ناشی از هزینه‌کرد این بودجه در پروژه‌ های عمرانی ایجاد شده است.

وی با اشاره به نقش گروه مسکن در نرخ تورم استان یزد یادآور شد: در استان مهاجرپذیر یزد برای حدود یک دهه ساخت‌ و ساز متوقف شده و طبیعتا با افزایش فشار تقاضا، قیمت زمین و اجاره بهای مسکن، رشد چشمگیری خواهد داشت.

استاندار یزد ادامه داد: اثر تورمی این اقدام در یک استان مهاجر فرست کاملاً با استان یزد متفاوت خواهد بود و این مسئله‌ ای است که باید برای مردم بیان شود.

فاطمی با اشاره به کیفیت بالا و تعرفه‌های ارزان پزشکی در استان یزد نسبت به استان‌های دیگر عنوان کرد: با ورود سیل متقاضیان خدمات درمانی به استان به دلیل تعرفه‌های ارزان، هر گونه افزایش قیمت خدمات پزشکی منجر به تورم خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه نرخ تورم در استان یزد به دلیل ساختار اقتصادی آن همواره بالا بوده است، گفت: از سوی دیگر صحبت از رکورد شکنی یزد در تورم، به هیچ عنوان دقیق نیست چرا که تفاوت نرخ تورم استان‌ها بسیار ناچیز و تنها حدود هشت درصد است.

وی اعلام کرد: سیاست استان در پنج سال اخیر، قرار گرفتن در بین استان‌های ارزان قیمت بوده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      0 1
      اقتصاد یزد را ورود اهالی کرمان و سیستان و بلوچستان و افغانستان داغون و نابود کرد آقای استاندار لطفا هرچه زودتر این افراد غیر بومی را به شهرهای خودشان بفرستید یزد دیگه طاقت ناامنی و بیکاری را ندارد
    • وانت IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      2 0
      اقای مسول شما خودت خوب میدونی ک دخل درستی ندارن تو یزد همه جا ۲۰ تومن ۵ تومن اضافه میگیرن از مشتری.کم فروشی گرون فروشی .هیچ رسیدگی اصناف نمیکنه هزینه تعمیرات مثلا صافکاری!نقاشی سپر سازی سرسام آور بالا میگیرن از هم وای ب حال مهاجرین یا مهمون و توریست.سیر کنین مردم یزدو هر کی میره یزد پشیمون برمیگرده چه شهریه آخه