۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
جذب نیروهای بومی در واحدهای تولیدی زنجان/ ۱۱۶ هزار نفر بیمه اجباری شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان:

جذب نیروهای بومی در واحدهای تولیدی زنجان/ ۱۱۶ هزار نفر بیمه اجباری شدند

زنجان- یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، با بیان اینکه واحدهای تولیدی فعال نقش مهمی در بهبود وضعیت اشتغال دارند، گفت: باید نیروهای بومی در استان جذب کار شوند و در سالجاری این مهم به جد دنبال خواهد شد.

محمد رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه تحقق فرصت‌های جدید شغلی و حفظ اشتغال موجود مستلزم حمایت از بنگاه های اقتصادی است، گفت: طی سال جهش تولید بنگاه‌های اقتصادی زنجان حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی فعال نقش مهمی در بهبود وضعیت اشتغال دارند، اظهار کرد: باید نیروهای بومی در استان جذب کار شوند و در سالجاری این مهم به جد دنبال خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: بهره مندی درست و استفاده حداکثری از ظرفیت حال حاضر شرکت های معدنی و واحدهای تولیدی به‌ویژه در بحث صادرات می‌تواند کمک شایانی به رشد اقتصادی استان کند.

یوسفی به کاهش نرخ بیکاری در زنجان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: شاخص نسبت اشتغال استان نیز از ۷.۴۲ درصد در سال ۹۷ به ۱.۴۵ درصد در سال ۹۸ رسیده است و این استان در خصوص کاهش بیکاری نسبت به کشور وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه زنجان طی سال گذشته در خصوص مشارکت اقتصادی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: با افزایش اشتغال در استان تعداد بیمه شدگان هم به تبع در سال گذشته افزایش داشته و تعداد بیمه شدگان بیمه اجباری در استان از ۱۱۰ هزار نفر در پایان سال ۹۷ به ۱۱۶ هزار و ۲۷۰ نفر در سال گذشته رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از شش هزار نفر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی بازنشسته شدند و طی سالجاری هم تعداد بیمه شدگان بیمه اجباری در استان رشد بیش از ۱۰ درصدی داشته است.

یوسفی افزود: در زنجان استاندار هم نسبت به نیروی کار بومی در واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید زیادی دارند.

کد خبر: ۲۳٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha