۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
پیامدهای تعطیلات ناگهانی و گردشگری انبوه در مازندران| قفل و بست راه ها
بازار گزارش می دهد؛

پیامدهای تعطیلات ناگهانی و گردشگری انبوه در مازندران| قفل و بست راه ها

ساری- گرمای هوا شمار ورود مسافران به مازندران را دو چندان کرد و علاوه بر قفل راه‌ های استان پیامدهای دیگری نیز داشته است.

بازار، گروه استان ها: با اعلام خبر تعطیلی دو روزه مسافران زیادی آهنگ کوچ به مازندران کردند تا تعطیلات گرم تابستانی را در کنار ساحل خزر و زیر سایه درختان به سر کنند. گرمای هوا از یک سو و ازدحام جمعیت از سوی دیگر دست به دست هم داد تا شرایط میزبانی برای مازندران که با محدودیت منابع و امکانات روبرو است و سخت‌ تر از گذشته شود.

هرم داغ آفتاب مردادی کابوس آتش سوزی را در جنگل‌های شمال افزایش داده و ترافیک و راهبندان نیز حاشیه نشینان منطقه را به زحمت انداخته است. با این حال و در شرایطی که مازندران نیز دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کند متولیان امر تلاش دارند شرایط لازم را برای میزبانی از مسافران تابستانی فراهم کنند.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به تعطیلات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گفت تدابیر لازم و مقدمات مناسب برای تامین نیازمندی‌ها در استان برنامه‌ریزی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: همزمان با تعطیلات پیش روی ۱۸ هزار کیسه آرد برای نان مسافران در استان سهمیه ویژه درنظر گرفته شده است.

خیریان پور: در این جلسات روی سه موضوع تمرکز شد و مسئله اصلی تامین ۱۸ هزار کیسه آرد فوق العاده برای نانوایی ها است و نانوایی‌های کشیک نیز در استان شناسایی شده است

وی با بیان این که به محض اطلاع از تعطیلی پیش روی آخر هفته، جلسات کمیته اقدام مشترک در استان برگزار شد، افزود: در این جلسات روی سه موضوع تمرکز شد و مسئله اصلی تامین ۱۸ هزار کیسه آرد فوق العاده برای نانوایی ها است و نانوایی‌های کشیک نیز در استان شناسایی شده است.

پیامدهای تعطیلات ناگهانی و گردشگری انبوه در مازندران| قفل و بست راه ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تشدید بازرسی‌ها را امری مهم برشمرد و گفت: تعزیرات حکومتی با مصادیق تخلفات برخورد می‌کند.

وی تامین مرغ مورد نیاز برای مردم و مسافران را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: میزان مصرف مرغ استان در حالت عادی ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن در روز است اما به جهاد کشاورزی و انجمن کشتارگاه‌ ها ماموریت داده شد تا روزانه ۷۰۰ تا مرغ در استان توزیع کنند.

معاون استاندار مازندران گفت: در تعطیلات پیش روی با توجه به افزایش شمار مسافران میزان مرغ ارسالی به تهران کاهش خواهد یافت زیرا اولویت اول تامین مرغ در مازندران خواهد بود.

وی خواستار تسهیل در امر تردد خودروهای حمل توزیع مرغ در استان شد و گفت: برای تامین عرضه سوخت در استان ذخیره کافی وجود دارد و از نظر تامین بنزین و سوخت مشکلی نداریم.

خیریان پور گفت: همچنین از شرکت‌های توزیع برق خواستیم تا برق جایگاه سی‌ ان‌ جی در تعطیلات پیش روی قطع نشود.

از روی گذشته برای کنترل بهینه سفرها به مازندران همزمان با روزهای گرم سال، ستادی در استان مازندران شکل گرفت و تمامی دستگاه های امدادی و خدماتی در آمادگی به سر می برند.

آماده باش دستگاه های اجرایی

احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به افزایش سفر به استان در پی تعطیلات ناگهانی از آمادگی کامل دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت:اگرچه حجم ترافیک اندکی کار را سخت و نیاز به سوخت را افزایش داده است، اما دستگاه های مختلف پای کار هستند.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت های نفت منطقه ساری و چالوس برای تامین سوخت مورد نیاز پای کار هستند و دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل و اصناف نیز پای کار هستند.

پیامدهای تعطیلات ناگهانی و گردشگری انبوه در مازندران| قفل و بست راه ها

احمد توکلی با بیان اینکه در بخش راه ها نیز راهداری برای ایمن سازی برای جلوگیری حادثه مشابه جاده هراز اقدام کنند، گفت: عملیات راهسازی در حوزه راه‌های مازندران تعطیل شود اما کار راهداری به کار خود ادامه بدهد.

وی از حضور گسترده گردشگران در ساحل در این ایام خبر داد و افزود: استفاده مطلوب از شناگاها و برای حفظ آمار کاهش غرقی ۵۰ درصدی نسبت به پارسال ضروری است و ادوات و خودرو به همراه ناجیان غریق در سواحل مستقر شوند.

سرپرست معاونت عمرانی مازندران افزایش شرجی بودن هوای مازندران مشکل بزرگتر از افزایش دما دانست و یادآورشد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در این نشست، همه ادوات، تجهیزات و نیروهای امدادی و خدماتی در آماده باش کامل جهت رفاه شهروندان مازنی و مسافران کشوری به سر خواهند برد.

افزایش شمار سفر به مازندران وضعیت ترافیک را در راه های مازندران افزایش داده است و سبب یکطرفه شدن محور کندوان شده است. سید محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که تردد در محور چالوس - کرج مسیر شمال - جنوب به دلیل تخلیه بار ترافیکی مسدود و یکطرفه است، افزود: مسیر جنوب به شمال دارای ترافیک نیمه سنگین است.

وی افزود: در مسیر جنوب به شمال محور هراز و در محدوده چلاو و بایجان نیز وضعیت تردد سنگین گزارش شده است.

گرمای بی سابقه هوا و انبوه شمار مسافران تابستانی در پی تعطیلات ناگهانی شرایط مازندران را بیش از هر زمانی سخت و شکننده کرده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha