۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
الزام دستگاه‌های اجرایی به ارائه اطلاعات شرکت‌های دولتی

الزام دستگاه‌های اجرایی به ارائه اطلاعات شرکت‌های دولتی

به دنبال ابلاغ شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی، دستگاه‌های اجرایی ملزم شده‌اند اطلاعات شرکت‌های دولتی، تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت را حداکثر تا ۲۵ مرداد به سازمان ملی بهره‌وری ارسال کنند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان ملی بهره‌وری ایران، به موجب این شیوه‌نامه، روسای کمیته بهره‌وری دستگاه‌های اصلی موظفند اطلاعات شرکت‌های مشمول و در محدوده تولی دستگاه متبوعه خود را در بازه زمانی اعلام شده به سازمان بهره‌وری ارسال و مطابق استانداردهای تعیین‌شده نسبت به نظارت بر ارسال دقیق و باکیفیت اطلاعات مالی و عملکردی شرکت‌های زیرمجموعه خود اقدام کنند.

این شیوه‌نامه در راستای تکالیف محوله به سازمان ملی بهره‌وری ایران در «آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌مندسازی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی» و همچنین «دستورالعمل ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره/ هیئت عامل شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های تابع و وابسته به آن‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت دولت» تدوین و ابلاغ شده است.

شایان ذکر است در شیوه‌نامه ابلاغی امسال، بهره‌وری شرکت‌هایی که دولت سهام‌دار اصلی آن نیست، اما تحت نظر یک دستگاه دولتی اداره می‌شوند نیز مورد سنجش قرار خواهد گرفت. این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ فقط شرکت‌هایی که حداقل ۵۰ درصد سهام‌شان متعلق به دستگاه مربوطه بود، مشمول سنجش بهره‌وری قرار گرفته بودند.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha