۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
مضرات خصوصی سازی ناقص، بیشتر از دولتی بودن دستگاههاست
انتقاد ناطق نوری از روشهای خصوصی سازی

مضرات خصوصی سازی ناقص، بیشتر از دولتی بودن دستگاههاست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از شیوه خصوصی سازی در کشور گفت: خصولتی سازی دستگاههای دولتی که آنها را از قواعد نظارتی دولتی خارج می کند موجب شده تا این واحدها به شیر بی یال و کوپالی تبدیل شوند که مورد سوءاستفاده همگان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در چهارمین دوره مراسم امین الضرب که در تالار وحدت برگزار شد، اظهارکرد:از ابتدای دهه ۶۰ همواره براین باور بودیم که باید اداره کشور به دست مردم انجام شود و دولتها صرفا کار نظارت و برنامه ریزی را انجام دهند و از بخش خصوصی حمایتهای لازم را به عمل بیاورند.

وی  با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات سایر کشورها در خصوصی سازی و واگذاری امور اجرایی به دست مردم افزود:بعضی از مسئولان  نگاه چپ گرایانه داشتند و همین امر موجب شد تا تفکر واگذاری اموراجرایی به دست مردم به مرحله اجرا در نیاید و اکنون خصوصی سازی نیز به شیوه اصولی انجام نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح خصوصی سازی گفت: متاسفانه دستور رهبر معظم انقلاب برای خصوصی سازی به درستی اجرا نشد و همین امر مایه دلسردی مردم شد.

ناطق نوری ادامه داد: بدون تردید مضرات خصوصی سازی ناقص به مراتب بیشتر از دولتی بودن دستگاهها است.

وی با تقدیر از عملکرد بخش خصوصی در شرایط سخت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: لازم است از تجربیات سایر کشورها در زمینه مدیریت اقتصادی و خصوصی سازی استفاده کنیم و براین مبنا که آنها مسلمان نیستند خود را از تجربیات خوب آنها دور نکنیم.

کد خبر: ۲٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha