ثبت نام ۲۲۰ هزار نفر تاکنون برای اربعین در سامانه سماح

ثبت نام ۲۲۰ هزار نفر تاکنون برای اربعین در سامانه سماح

معاون عتبات عالیات سازمان حج از ثبت نام مقدماتی ۲۲۰ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون برای اربعین خبر داد.

به گزارش بازار، حسن محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با حضور نماینده، ولی فقیه در امور حج برگزار شد با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار نفر در مرحله مقدماتی ثبت نام و ۸۳ هزار نفر از این تعداد هزینه‌های اعلام شده را نیز پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به باز طراحی سامانه سماح برای اربعین امسال افزود: در این روند بخشی از اطلاعات مورد نیاز از کمیته‌های مختلف دریافت و برای راهنمایی و سهولت فرایند ثبت نام و اعزام در اختیار زائران قرارگرفته است.

محمدی هچنین به رونمایی از سامانه تولید شده برای راهنمایی زائران و گمشدگان مراسم اربعین حسینی در هفته آینده اشاره کرد و گفت: در این ارتباط از ظرفیت مواکب نیز استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت هم با اشاره به اینکه کارآسیب شناسی عملیات حج و بررسی طرح‌های عربستان برای حج و عمره همزمان با موسم حج آغاز شده و درحال پیگیری است، افزود: با توجه به بازه زمانی مورد نظر کشور میزبان کار ثبت نام و جذب زائران حج آینده انجام خواهد شد تا بتوانیم به انتظارات مردم پاسخ دهیم.

سید عباس حسینی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات و مسایلی که در قبل و حین عملیات وجود داشت امسال حج قابل قبولی رقم خورد و ارزیابی‌ها نشان دهنده حدود ۸۲ درصد رضایتمندی است.

سرپرست حجاج ایرانی هم از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست در آسیب شناسی‌ها به نکات مطرح شده در کتاب فرایندهای حج و زیارت و میزان تحقق آن در اجرا توجه کنند و در ارتباط با خدمات هوشمند حج تلاش شود مواردی را که به سهولت، سرعت و انتقال بهتر امورمنجر می‌شود، اجرایی شود.

وی تاکید کرد: مسئولان حج و زیارت همچنان مطالبه مبالغی را که شرکت مطوفی حجاج ایران به دلیل نقص و یا عدم ارائه خدمات در حج ۱۴۰۱ و حج امسال باید عودت دهد، پیگیری کنند تا تحقق یابد و حقوق زائر حفظ شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha