۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
ظرفیت های گردشگری حلال در کرج معرفی می شوند| حمایت از ساخت هتل های نیمه کاره
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز:

ظرفیت های گردشگری حلال در کرج معرفی می شوند| حمایت از ساخت هتل های نیمه کاره

کرج- رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز از برنامه‌ ریزی برای معرفی ظرفیت‌ های گردشگری حلال در همایش و نمایشگاه بین‌المللی در سال ۱۴۰۲ خبر داد. 

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سید محمدباقر رضوی تقوی در دومین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز که روز سه شنبه برگزار شد، با اشاره به هدف‌گذاری برای برگزاری همایش و نمایشگاه حلال بین‌المللی در سال جاری در کشور گفت: بخش مهمی از این نمایشگاه به معرفی ظرفیت‌های گردشگری حلال در ایران مشتمل بر خوراک، پوشاک و دیگر موراد مرتبط تعلق داد.

وی بیان کرد: دو موضوع مهم برپایی تورهای گردشگری صنعتی و دیگر حضور فعالان اقتصادی در همایش و نمایشگاه حلال کشور در سال جاری در کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز در حال پیگیری است که تولیدکنندگان محصول در حوزه مشاغل خانگی نیز می‌توانند در این عرصه مشارکت مهمی داشته باشند.

وی با اشاره به تمرکز اتاق بازرگانی البرز در کمیسیون صنعت و معدن بر شناسایی ظرفیت‌های خالی صنایع افزود: هدف از این کار استفاده از توان ۱۰۰ درصدی بخش‌های کارخانه‌ای و در کنار آن ایجاد فرصت برای تبدیل ایده‌های خلاقانه بخش‌های استارتاپی و دانش‌بنیان به فعالیت‌های موثر اجرایی به منظور شکوفایی اقتصاد استان است.

برنامه ریزی برای معرفی ظرفیت های تولیدی و صنعتی البرز در کشور عمان

رضوی تقوی با دعوت از فعالان عرصه مشاغل خانگی برای حضور پر رنگ در همایش و نمایشگاه حلال سال جاری در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران افزود: ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری حلال مغفول مانده و باید برای معرفی هر چه بیشتر آن به دیگر کشورها تلاش کنیم.

وی در مورد برنامه‌ ریزی‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی البرز در کشور عمان به عنوان مقصد صادرات افزود: در این زمینه نیز آماده همکاری برای صادرات محصولات صنایع‌دستی در کنار دیگر محصولات و تولیدات استان هستیم.

وی ادامه داد: برای تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع و کارخانه‌های استان باید اقدامات اساسی از جمله صدور مجوزهای لازم برای به کارگیری اتباع بیگانه از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی در استان صورت گیرد.

نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی با ۸۰ غرفه در کرج دایر می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این نشست گفت: در روزهای آتی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی با ۸۰ غرفه در مجاورت پارک نبوت کرج آغاز به کار می‌کند.

عبداله دارایی بیان کرد: در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام اقدامات مردم‌محور و برقراری ارتباط دو سویه با اقشار مختلف جامعه از جمله فعالان اقتصادی بخش خصوصی مدنظر است، در این رابطه نشست‌ها و جلسات متعددی با کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی البرز داشته‌ایم.

وی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه و بازارچه عرضه صنایع‌دستی و محصولات مشاغل خانگی در روزهای آتی گفت: این نمایشگاه مشتمل بر ۸۰ غرفه است و هدف آن افزایش سطح فروش تولیدات هنرمندان البرزی از جمله زنان سرپرست خانوار بوده که در قالب مشاغل خانگی در استان فعالیت دارند، در این نمایشگاه تولیدکنندگان نقش مهمی در اجرای امور دارند.

استفاده از اتباع خارجی برای جبران کسری نیروی کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: آماده همکاری با کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در زمینه مواردی مانند تخصیص تسهیلات ویژه، اشتغال‌زایی و اخذ مجوزها در عرصه تولید و صنعت استان هستیم، زیرا بر اهدافی مانند کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال در البرز متمرکز شده‌ایم.

وی در بخش دیگری در خصوص استفاده از ظرفیت اتباع خارجی برای جبران کسری نیروی کار مورد نیاز بخش تولید و صنعت کشور گفت: در این مورد طبق قانون کارفرمایان و تولیدکنندگان در حال حاضر نمی‌توانند اتباع خارجی غیرمجاز را به کار بگیرند، از طرفی در گام نخست باید تلاش کنیم تا شرایط کار نیروهای ایرانی در دل صنعت را بهبود ببخشیم.

دارایی در مورد به کارگیری زندانیان رای باز زندان در صنایع و بخش‌های تولیدی استان افزود: در این مورد با حضور فعالان حوزه‌های خودرو و پلاستیک و دیگر بخش‌ها که با کمبود جدی نیرو مواجه هستند طی مذاکراتی با اداره کل زندان‌های استان گفتگوهای لازم را پیش برده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مورد مقرر شده است که برای جذب نیرو در حوزه تولید و صنعت استان از زندانیان رای باز دارای جرائم خفیف استفاده شود، در حال حاضر تصمیم مذکور فرصت مناسبی برای رفع چالش‌ها در این حوزه است.

از تکمیل فرآیند ساخت هتل‌های نیمه کاره حمایت شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز در این نشست با اشاره به ضعف زیرساخت‌ های اقامتی در البرز گفت: نیاز است که تعدادی هتل با امکانات مناسب در نقاط مختلف البرز احداث شود، در این رابطه باید از تکمیل فرآیند ساخت هتل‌های نیمه کاره در استان حمایت شود.

یداله مالمیر همچنین با اشاره به ظرفیت و پتانسیل ویژه البرز در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزود: به منظور معرفی هر چه بیشتر این پتانسیل‌ها بر مواردی از جمله برگزاری تور گردشگری بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و صنعتی استان متمرکز خواهیم شد و در این زمینه کارگروه مشترکی با همکاری کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز و اداره کل میراث فرهنگی استان تشکیل می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت برگزاری تورهای گردشگری صنعتی عنوان کرد: البرز در حوزه صنعت از ظرفیت بالایی برخودار است و برنامه‌ریزی برای بازدید گردشگران از صنایع می‌تواند به رونق صنعت توریسم استان کمک کند، در این زمینه با همکاری کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل میراث فرهنگی البرز اقدامات مهمی را می‌توانیم به اجرا برسانیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به مذاکرات انجام شده در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی البرز به منظور توسعه صادرات صنایع‌ دستی از این استان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ های انجام شده کشور عمان را به عنوان پایلوت، مقصد صادرات این محصولات در نظر گرفته‌ایم.

مالمیر با اشاره به ضعفی که در البرز در خصوص زیر ساخت‌های اقامتی مناسب برای اسکان مسافران و گردشگران وجود دارد، افزود: نیاز است که تعدادی هتل با امکانات مناسب در نقاط مختلف البرز احداث شود، در این رابطه باید از ساخت هتل‌های نیمه کاره در استان حمایت شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha