۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
تحرک جزئی تقاضا با حمایت بازارساز

تحرک جزئی تقاضا با حمایت بازارساز

روند کاهشی قیمت آهن آلات روز گذشته در اغلب مبادی فروش همچنان حکمفرما بود و شمار زیادی از شرکت‌ها هم قیمت آهن کیلویی را ثابت اعلام کردند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روند کاهشی قیمت آهن آلات روز گذشته در اغلب مبادی فروش همچنان حکمفرما بود و شمار زیادی از شرکت‌ها هم قیمت آهن کیلویی را ثابت اعلام کردند.

بازار ارز با افزایش جزئی قیمت دلار بازار آزاد همراه بود و تا نیمه‌های کانال ۴۹ هزار توان هم رسید، در پایان روز هم هر دلار در بازار آزاد ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان مبادله شد.
تحلیل روزانه قیمت آهن آلات

روز گذشته قیمت‌هایی که در حوزه میلگرد از سمت بازار مشاهده شد عمدتا ثابت بود و شماری زیادی از مبادی فروش هم قیمت روز میلگرد را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهشی اعلام کردند. قیمت میلگرد روز دوشنبه در کف عمدتا حول و حوش ۲۲۶۰۰ تا ۲۳۳۰۰ تومان گزارش شد و در واقع بازار کاملا آرام اما با اندکی تحرکات در سمت خرید گزارش شد.

قیمت روز تیرآهن در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما چند کارخانه هم بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. به عنوان مثال قیمت تیرآهن اصفهان امروز سایز ۱۴ در هر شاخه حدود ۴ میلیون تومان اعلام شد. قیمت روز هاش غالبا ثابت بود ولی قیمت تیرآهن لانه زنبوری بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان کاهش داشت.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و سپری هم در اکثر مبادی فروش بدون تغییر بود. قیمت روز قوطی، قیمت پروفیل سبک و سایر پروفیل‌ها هم غالبا ثابت اعلام شدند اما قیمت پروفیل نیکان ۱۰۰ تومان کاهش داشت. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربست و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم تغییری نداشتند.

قیمت ورق سیاه نیز در عمده مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بود اما قیمت ورق آهن فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش داشت. قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی شیروانی و قیمت ورق استیل هم در غالب مبادی فروش کاهش ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی داشتند.

گزارش‌ها از بورس کالای روز دوشنبه حاکی است از ۱۳۹ هزار تن شمش بلوم حدود ۹۳ درصد به فروش رسید. قیمت هر کیلو شمش حدود ۱۹ هزار و ۵۱۶ تومان برآورد شد که حدود ۱.۴۶ درصد افزایش داشت.

آنطور که از اوضاع بورس کالا و روند معاملات برمی‌آید به دنبال تلاش بازارساز برای خروج بازار از رکود و حمایت از شرکتها با آزاد شدن فروش اعتباری شمش برای شرکت‌های بزرگ و رفع محدودیت بهین یاب برای خریداران شمش و کنستانتره، نتیجه آن در معاملات بورس هفته گذشته و دیروز مشاهده شد که به نوعی به رقابت‌ در عرضه‌های اعتباری منجر شد.

از همین رو اگرچه تقاضای مصرفی چندانی مشاهده نمی‌شود و بازار در رکود عمیقی به سر می‌برد اما با حمایت بازارساز می‌بینیم که دیروز تحرکات جزئی در سمت تقاضای سرمایه‌ای شکل گرفت که کاملا حساب شده و به آرامی در حال انجام بود اما در حال حاضر بر اساس پارامترهای بازار انتظار هیجان به سوی خرید کشیده نمی‌شود.

خبر دیگری که دیروز در برخی از رسانه‌های فولادی بازتاب پیدا کرد وضع عوارض ۳۰ درصدی عراق برای میلگرد وارداتی این کشور است که به نظر می‌رسد صادرکنندگان ایرانی بیشترین آسیب را از وضع این عوارض خواهند دید. حال باید دید نتیجه چنین تصمیمی چه تأثیر در بازارهای مالی ایران و بازار آهن و فولاد خواهد داشت.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha