۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
پیش بینی ثبت نصاب ۷۲ هزار مگاواتی در مصرف برق

پیش بینی ثبت نصاب ۷۲ هزار مگاواتی در مصرف برق

مدیر بهره برداری و کنترل سیستم مرکز راهبری شبکه برق کشور گفت: با توجه به روزهای گرم پیش رو، پیش بینی می‌شود که مصرف برق تا ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یابد.

به گزارش بازار، مازیار جمشیدی مدیر بهره برداری و کنترل سیستم مرکز راهبری شبکه برق کشور در گفت وگو با شبکه خبر گفت: روز گذشته میزان مصرف برق عدد ۷۱ هزار مگاوات را ثبت کرده بود؛ در مدت مشابه سال گذشته، این عدد ۶۳ هزار و ۹۰۰ مگاوات بود که به معنای افزایش حدوداً ۷ هزار مگاواتی مصرف است.

وی افزود: امروز هم با توجه به تداوم گرما پیش بینی می‌شود، حد نصاب جدیدی در مصرف برق ثبت شود و نمودارها عدد ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات را نشان دهند. با توجه به افزایش دما در روزهای آتی، این روند افزایش پیدا خواهد کرد.

جمشیدی ادامه داد: ما از تمام مشترکان خانگی و صنعتی برق تقاضا داریم در مصرف برق نهایت مدیریت را انجام دهند تا بتوانیم برق مورد نیاز مصرف کنندگان را تامین کنیم.

گرمای هوا باعث شده که امروز سخنگوی دولت از تعطیل شدن برخی روزهای هفته خبر دهد؛ آقای بهادری جهرمی گفته است: «با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد».

کد خبر: ۲۳۴٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha