۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
سهم غذای روزانه آلمانی‌ها کم شد

سهم غذای روزانه آلمانی‌ها کم شد

افزایش قیمت‌ها آلمانی‌ها را وادار کرد که مواد غذایی مصرفی را کاهش دهند.

به گزارش بازار، آمار جدید این کشور اروپایی نشان داد که در این کشور از هر ۱۰ نفر یک نفر نمی‌تواند هر روز گوشت، مرغ یا ماهی بخرد.

براساس آخرین داده‌های اداره آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، تعداد بیشتری از آلمانی‌ها در سال ۲۰۲۲ پول کافی روزانه برای وعده‌های غذایی شامل گوشت، ماهی، مرغ یا معادل گیاهخواری نداشتند. ارقام جدید منتشر شده نشان داد که افزایش سالانه از ۰.۹ درصد تا ۱۱.۴ درصد است، به این معنی که تقریباً ۱۰ میلیون نفر در پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا اغلب فاقد وعده‌های غذایی مناسب هستند.

این عدد به ۱۹.۳ درصد می‌رسد که در مورد والدین مجرد صحبت می‌شود که نسبت به سال قبل ۲.۶ درصد افزایش را نشان دادند. دیتمار بارچ، رهبر فراکسیون حزب چ‍پ در بوندستاگ، در اظهار نظر در مورد این ارقام، خواستار تعلیق موقت مالیات بر فروش اقلام ضروری و کنترل قیمت سوپرمارکت توسط دولت شد. بارچ به نقل از رسانه دولتی دویچه وله گفت: سوپرمارکت‌ها به دژ اصلی تبدیل شده اند. وی با بیان اینکه کودکان از جمله اقشار آسیب پذیر ویژه هستند که در معرض این مشکل قرار دارند، خواستار اعمال کمک هزینه پایه تضمینی برای کودکان شد. آلمان، همراه با تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده دست و پنجه نرم می‌کنند که باعث شده مردم هزینه‌های خود را کاهش دهند. در ماه ژوئن، تورم در این اقتصاد پیشرو منطقه یورو به ۶.۴ درصد در سال رسید.

کد خبر: ۲۳۴٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha