۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مبارزه با علف هرز در ۳۷ هزار هکتار از اراضی قزوین انجام شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

مبارزه با علف هرز در ۳۷ هزار هکتار از اراضی قزوین انجام شد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون در ۸۸ هزار هکتار از اراضی گندم استان مقابله با سن گندم و ۳۷ هزار هکتار مبارزه با علف هرز صورت گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، فاطمه خمسه اظهار داشت: امسال بارندگی‌های گسترده و افزایش رطوبت باعث شده که زاد و ولد سن و علف‌های هرز افزایش یابد.

وی افزود: در سال زراعی ۹۸ تا ۹۹، ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم آبی و بالغ بر ۱۰۶ هکتار گندم دیم در استان کشت شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد در گندم دیم داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: در سال جاری ۳۳۵ هزار تن تولید گندم استان پیش بینی شده است و تعهد استان برای تحویل گندم به دولت ۲۲۰ هزار تن است که این برش از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای استان تعیین شده، ولی به دستور استاندار باید ۲۵۰ هزار تن خریداری کنیم.

خمسه گفت: خرید ۲۲۰ هزار تن گندم از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان قطعی است ولی به دنبال راهکاری برای نحوه خرید و افزایش میزان آن هستیم.

وی اضافه کرد: امسال شرایط گندم استان بسیار مساعد است و امیدواریم تا پایان سال زراعی این شرایط را حفظ کرده و گندم خوبی را به سیلوها تحویل دهیم.

خمسه با بیان اینکه مسوولیت خرید گندم در استان با اداره غله است، افزود: در این زمینه تاکنون چندین جلسه داشته‌ایم و با همکاری شرکت غله عامل تشخیص و ذیحساب در مراکز خرید مستقر شده و آموزش لازم را دیده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: دو ستاد خرید گندم در استان داریم و ۵۵۰ کمباین مورد نیاز استان است که سال قبل ۱۱۰ کمباین بومی و ۴۴۰ دستگاه مهاجر بودند.

خمسه افزود: قیمت گندم سال گذشته هزار و ۷۰۰ تومان و امسال ۲ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد که در جلسه هیات دولت به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: ۲۲ مرکز خرید را در استان راه اندازی کرده‌ایم که نزدیک به خود کشت گندم مستقر هستند و نگرانی از لحاظ طی کردن مسافت طولانی برای انتقال به مراکز خرید وجود ندارد.

خمسه گفت: بانک کشاورزی همکاری خوبی سال گذشته داشت و آخرین مبلغ پرداختی به کشاورزان طی ۱۵ روز انجام شد و امیدواریم امسال نیز این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به نگرانی‌های این سازمان، گفت: برداشت گندم اگرچه از بویین زهرا شروع می‌شود ولی پیک گندم در آبیک است و نزدیکی به شهرستان البرز و وجود شرکت‌های زرماکارون، تک ماکارون و... نمی‌توانیم فشار زیادی را به کشاورزان وارد کنیم و این شرکت‌ها گندم را نقدا با قیمت بالاتر خرید می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ما باید ابتدا ۲۲۰ هزار تن گندم را از کشاورزان استان خرید کنیم و بعد از آن، کشاورزان می‌توانند مازاد تولید را به قیمت توافقی بفروشند

کد خبر: ۲۳٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha