۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
خام‌فروشی یکی از مشکلات محصولات کشاورزی و دامی خراسان شمالی است
نماینده مردم بجنورد:

خام‌فروشی یکی از مشکلات محصولات کشاورزی و دامی خراسان شمالی است

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، گرمه‌وجاجرم، رازوجرگلان با بیان اینکه خراسان شمالی در زنجیره تولید در حوزه کشاورزی با مشکلاتی مواجه است، گفت: یکی از مشکلات محصولات کشاورزی و دامی استان خام‌فروشی محصول و عدم برقراری زنجیره‌تولید دام است.

محمدوحیدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دام سبک این استان از لحاظ کیفیت گوشت، تعداد و ارگانیک بودن جزء استان‌های برتر کشور است که این امر را مدیون عشایر غیور و دامداران زحمت کش این استان هستیم.  

وی عدم تسهیلات در بخش دام و واردات گوشت را یکی دیگر از مشکلات دامداران استان عنوان کرد.  

نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، گرمه‌وجاجرم و رازوجرگلان با بیان اینکه سند توسعه استان مبتنی بر کشاورزی است، گفت: در سفر رهبری اولویت توسعه استان مبتنی بر کشاورزی اعلام شده و جمعیت قابل توجهی از استان در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند. 

وحیدی با اشاره به خسارت سنگین سرمازدگی اخیر به کشاورزان خراسان شمالی، خواستار افزایش اعتبارات در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه در زمینه مشکلات حوزه کشاورزی استان با وزیرجهادکشاورزی دیداری داشتیم که خاوازی زنجیره تولید را امری مهم دانست و توجه به صنایع تبدیلی، نوغانداری، بیمه محصولات و خرید تضمینی، حفظ آب و خاک را از اولویت‌ها عنوان کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، گرمه‌وجاجرم و رازوجرگلان افزود: وزیر جهادکشاورزی در این دیدار خواستار حمایت ویژه بخش کشاورزی شد و گفت باید در مجلس‌شورای‌اسلامی به اصلاح قوانین و تصویب اعتبارات برای حمایت از زراعت، باغداری و دامداری اهمیت داده شود.

کد خبر: ۲۳٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha