۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
استمرار ثبات قیمت آهن و میلگرد

استمرار ثبات قیمت آهن و میلگرد

گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد روز گذشته از ثابت قیمت آهن آلات در اغلب زیرمجموعه‌های بازار حکایت داشت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد روز گذشته از ثابت قیمت آهن آلات در اغلب زیرمجموعه‌های بازار حکایت داشت اما در شماری از مبادی فروش کاهش قیمت‌ها همچنان مشهود بود.

بازار ارز هم کاهش جزئی داشت به این صورت که قیمت دلار بین دو کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی در نوسان بود اما در پایان روز با کمی عقب‌نشینی در بازار آزاد حدود ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان مبادله شد.

تحلیل بازار آهن و فولاد
به دنبال ثبات قیمت‌ در اکثر حوزه‌ها و کاهش جزئی در برخی شرکت‌ها قیمت میلگرد آجدار نیز غالبا ثابت اعلام شد اما کاهش ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومانی هم مشاهده شد. با توجه به تکمیل تقریبی جدول رده‌بندی قیمت روز میلگرد استاندارد در بازه قیمت حول ۲۲۶۰۰ تا حول و حوش ۲۴۰۰۰ تومان اعلام شد و متوسط نرخ امروز این بازار حدود ۲۳ هزار و ۴۱۵ تومان برآورد گردید که کاهش حدود کیلویی ۱۳۵ تومانی دارد.

قیمت روز تیرآهن در کارخانه ذوب آهن و فولاد یزد بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت اما نرخ این محصول در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم در اکثر مبادی فروش ثبات داشتند اما قیمت نبشی ناب تبریز بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهشی اعلام شد.

قیمت ورق نیز در اکثر بخش‌ها ثبات داشت به این صورت که قیمت ورق سیاه در کارخانه کاویان و اکسین بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشت و در مابقی شرکت‌ها ثابت اعلام شد، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و قیمت ورق روغنی نیز در کلیه شرکت‌ها بدون تغییر عرضه شد.

قیمت پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل گالوانیزه و سایر پروفیل‌ها هم عمدتا ثبات داشتند اما در برخی مبادی فروش کاهش قیمت ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومانی قوطی پروفیل مشاهده شد. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربست و انواع مختلف لوله‌ها هم بدون تغییر عرضه شدند.

طبق آمار قیمت فولاد صادراتی منطقه CIS همچنان روند نزولی دارد به طوری که هفته گذشته قیمت بیلت صادراتی این منطقه در هر تن ۴۳۹ دلار اعلام شد که بیانگر کاهش ۱.۲ درصدی این محصول است.

همچنین نرخ شمش فولاد صادراتی ایران نیز در هر تن ۴۵۹ دلار برآورد شد که حاکی از کاهش یک درصدی نرخ این محصول است. قیمت اسلب نیز در هر تن ۴۴۰ دلار اعلام شد حکایت از افت ۰.۶ درصدی نرخ این محصول دارد. با توجه به قیمت‌ها می‌توان دریافت که به دنبال دامپینگ فولاد روسیه قیمت این محصولات به کمترین میزان در سال جاری میلادی رسیده است اما در هفته اخیر شدت ریزش قیمت‌ها کاهش یافته است.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته نیز حاکی است که حدود ۲۱ هزار تن محصول به تابلو معاملات راه یافتند. به این صورت که برای ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده ۲۱ هزار تن تقاضا ثبت شد که قیمت میانگین موزون آن در هر کیلو ۱۲ هزار و ۲۸۴ تومان تعیین شد؛ همچنین هزار تن ورق سرد هم به طور کامل معامله شد که قیمت آن نیز ۳۱ هزار و ۲۲۲ تومان برآورد شد.

امروز نیز ۲۵۰ هزار و ۳۱۰ تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان ۱۸۶ هزار و ۳۱۰ به شمش بلوم اختصاص دارد که بیانگر افزایش ۱۶ درصدی حجم عرضه امروز است. قیمت شمش بلوم نیز در هر کیلو ۱۸ هزار و ۸۴۵ تومان تعیین شده که افزایش ۰.۵ درصدی نسبت به آخرین عرضه دارد.

به طور کلی گزارش‌ها از اوضاع بازار حاکی است که شاخص‌ها و میانگین‌ قیمت‌ها از ابتدای هفته تا امروز تغییر قابل توجهی نداشته‌اند، معاملات رونقی ندارد و تقاضا نیز نسبتا عقب‌نشینی کرده است و به عبارتی می‌توان گفت بازار در اوج تابستان در خواب عمیق زمستانی قرار دارد و رکود گسترده‌ای بر آن حاکم است.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha