۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
۱۰۸ هزار تن برنج دپوشده در گیلان وجود دارد
استاندار گیلان:

۱۰۸ هزار تن برنج دپوشده در گیلان وجود دارد

رشت-  استاندار گیلان با اشاره به آغاز خرید برنج مازاد از کشاورزان استان از سوی فروشگاه های زنجیره‌ای گفت: در زمان حاضر، حدود ۱۰۸ هزار تن برنج مازاد در استان وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی اظهار کرد: در سفر ۲ هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی به گیلان تصمیمات خوبی در ارتباط با خرید برنج مازاد کشاورزان استان گرفته شد که طی هفته جاری اجرایی شده است.

وی با اشاره به خرید توافقی برنج مازاد کشاورزان گیلان از سوی فروشگاه های زنجیره‌ای خاطر نشان کرد: برنج پرمحصول نیز به صورت تضمینی خریداری می شود، در این استان تنها حدود پنج هزار تن برنج پرمحصول از نوع شیرودی تولید می‌شود، نوع تولید برنج در گیلان متفاوت است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه ۳۵ درصد برنج مورد نیاز کشور شامل ۷۱۰ تا ۷۵۰ هزار تن در استان تولید می شود، اضافه کرد: حدود یک میلیون تن برنج در مازندران و بقیه در سایر مناطق کشور تولید می شود.

واردات برنج تا چهار ماه متوقف خواهد بود

استاندار گیلان با اشاره به جلسه روز گذشته بررسی مسائل شالیکاران استان‌های شمالی کشور به دستور رئیس محترم جمهوری و به ریاست معاون اول محترم وی و تصمیمات خوبی در این نشست و همچنین جلسه اختصاصی با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: در این جلسه اعلام کردیم که واردات برنج داخلی و خارجی به گیلان از مرز رودبار، اردبیل و رودسر ممنوع است ضمن اینکه واردات برنج نیز تا چهار ماه متوقف خواهد بود.

عباسی با بیان اینکه در روزهای آینده شرایط خوبی فراهم خواهد شد، اضافه کرد: برنج های موجود در دست کشاورزان و در شالیکوبی ها تا اواخر مرداد خریداری خواهد شد و برنج جدید وارد بازار می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: تمام زنجیره‌ها ی اعم از تولیدکننده و مصرف کننده برنج را مورد توجه قرار می دهیم.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha