۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
خیز بنگاه‌ها برای توسعه کار مجازی
آخرین بررسی متخصصان موسسه بین المللی اینسایت اینترپرایزز نشان داد

خیز بنگاه‌ها برای توسعه کار مجازی

با شیوع بیماری کووید ۱۹ و دورکارشدن کارمندان، مدیران کسب و کارها را وادار کرده تا برای مقابله با این شرایط تغییراتی در ساختار بخش فناوری اطلاعات کارشان صورت دهند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «بیزنس وایر» نوشت: همه گیری کرونا ویروس نحوه برگشت مشاغل در همه جا با دگرگونی همراه شده و از طرفی پیوند بین یک زیرساخت قوی فناوری اطلاعات و تداوم تجارت را بیش از پیش آشکار کرده است. طبق بررسی جدید متخصصان فناوری اطلاعات از موسسه بین المللی اینسایت انترپرایزز (Insight Enterprises)، با توجه به گزارش راه حل های فناوری هوشمند برای سازمان ها با ابعاد مختلف، مشخص شد تنها ۲۴ درصد مشاغل قادر به سازگاری با محیط جدید بوده اند، در حالی که ۵۶ درصد عنوان کرده اند دوهفته یا بیشتر نیاز است تا این زیر ساختهای مرتبط را ایجاد کنند.

همچنین گزارش ۲۰۲۰ این موسسه در زمینه فناوری هوشمند درباره تأثیر کووید ۱۹ بر آمادگی کسب و کارها نشان می دهد که ۴۶ درصد از متخصصان فناوری اطلاعات، آمادگی لازم برای چشم انداز مشاغل جدید دارند. ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی گزارش داده اند که در رویارویی با بیماری همه گیر، باید برنامه های انعطاف پذیر کسب و کارشان را تدوین یا اصلاح کنند.

مایک گوموند، معاون و مدیر بخش نیروی کار موسسه اینسایت گفت: این بیماری همه گیر به تغییر محل کار از یک جای مشخص به محلهای پراکنده انجامیده است به طوری که شرکت ها را وادار کرده  که نسبت به کمبودهای فناوری خود توجه بیشتری داشته باشند. مشاغلی که با موفقیت با این شرایط سازگار شده اند مشاغلی هستند که چشم انداز آینده را در نظر گرفته اند.

در عین حال حدود نیمی (۴۹ درصد) از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتهاند که با همه گیری کرونا ویروس، اولویت های فناوری اطلاعات هم تحت تأثیر قرار گرفته است. همچنین از آنها خواسته می شود اولویت های برتر خود را قبل و بعد از همه گیری به اشتراک بگذارند، اگرچه تجهیز کارمندان از راه دور به فناوری مختلف  یک مورد اساسی بوده، اما مدیریت این زیرساخت ها بیش از سایر اولویت ها برای متخصصان فناوری اطلاعات حائز اهمیت است. با این حال، هیچ ابتکاری فناوری اطلاعات بر امنیت مقدم نبوده است – به طوری که نیمی از پاسخ دهندگان بهبود دادهها و امنیت شبکه و بازیابی را به عنوان اولویتهایشان قبل و بعد از شیوع بیماری کووید ۱۹ مطرح کردند.

استفاده از فناوری در راستای سلامت کارمندان
درست همانطور که فناوری - و متخصصانی که وظیفه مدیریت آن را بر عهده دارند - برای کمک به کارمندان برای کار و در طی دور کاری در منزل مهم هستند، در بازگرداندن کارمندان به محیط کار نیز نقش اساسی خواهند داشت. مطابق این نظرسنجی، بخش های فناوری اطلاعات بیشتر بر سرمایه گذاری در فناوری هایی هستند که به حفظ سلامت کارکنان کمک می کنند، متمرکز است: به طوری که براین اساس ۵۸ درصد قصد دارند روی دستگاه های بهداشت شخصی هوشمند مانند ایستگاههای ضد عفونی دست سرمایه گذاری کنند؛ ۳۶ درصد قصد سرمایه گذاری روی سنسورهای بدون تماس دارند، ۳۵ درصد سرمایه گذاری روی دماسنج های مادون قرمز و ۲۵ درصد هم سرمایه گذاری روی دوربین های حرارتی را در دستور کار دارند.

علاوه بر این، یک سوم گفته اند که آنها در حال بررسی اکوسیستم اینترنت اشیاء هستند که به آنها امکان می دهد همه ورودی ها از دستگاهها را تجزیه و تحلیل کنند.  همچنین در شرایط امروز، ۷۹ درصد انتظار دارند که فناوری اطلاعات در سازمان شان، نسبت به قبل از همه گیری نقش بیشتری داشته باشد. تقریباً دو سوم (۶۵ درصد) معتقدند که شرکت شان اکنون در زمینه بسترهای فناوری اطلاعات آمادگی رویارویی با وضعیت مشابه بیماری کووید ۱۹ را دارد. با این وجود ۶۵ درصد برنامه ریزی مداوم مشاغل بر روی ایجاد بسترهای لازم و توانایی کار از راه دور را بزرگترین درس خود از کووید ۱۹، ذکر کردند.

مت جکسون، معاون، نوآوری دیجیتال در اینسایت گفت: اکنون که شوک اولیه به پایان رسیده است، شرکت ها در صدد بازگشایی مجدد کسب و کارهایشان هستند.  که البته باید به مسایلی هم توجه کنند،  آیا تغییراتی که چند ماه پیش ایجاد کرده اند میتواند همچنان برای سازمان خود به کار رود، یا درباره چگونگی آسیب پذیری های جدید، بهبود کارآیی و کاهش هزینه ها در طولانی مدت  راهکاری بیاندیشند؟ به طوری که باید دانست سرمایه گذاری مداوم در چشم انداز آینده از هوش مصنوعی تا فضاهای کاری مجازی - در این دنیای جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر: ۲۳٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha