افزایش سرعت انتقال داده برای بازی‌های پرطرفدار برخط
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد

افزایش سرعت انتقال داده برای بازی‌های پرطرفدار برخط

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، از کاهش میزان رفت و برگشت داده در شبکه (پینگ) تعدادی از بازی‌های پرطرفدار کاربرهای بازی های رایانه ای (گیمرهای) ایرانی خبر داد.

به گزارش بازار، محمد جعفرپور گفت: این اتفاق از طریق ایجاد یک پیوند (لینک) مستقیم پرظرفیت به میزبان این بازی‌های پرطرفدار رایانه‌ای در یکی از کشورهای منطقه صورت گرفت که به عنوان قطب بازی‌های رایانه‌ای شناخته می‌شود.

بدین ترتیب بازی‌های پرطرفداری، چون «فیفا»، «فورتنایت» و «کال آو دیوتی» با «پکت لاس» کمتر از نیم و میزان رفت و برگشت داده در شبکه (پینگ) حداقل ۲۰ میلی ثانیه پس از سال‌ها در دسترس بازیکن های ایرانی قرار گرفته است که این اتفاق تاثیر بسزایی در بهبود تجربه کاربری بازیکن های داخلی دارد.

کاهش میزان رفت و برگشت داده در شبکه بازی‌های رایانه‌ای برخط، یکی از وعده‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به شمار می‌رود که در گذشته نیز با راه اندازی ابزار رادار بازی (گیم)، بسیاری از بازی‌های پرطرفدار با کیفیت بسیار بهتری نسبت به گذشته در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفت.

بنابه اعلام وزارت ارتباطات، برنامه‌های دیگری برای بهبود دسترسی کاربران ایرانی به بازی های برخط (آنلاین) در دست اقدام است.

در سال‌های گذشته جامعه بزرگ بازیکن های (گیمر) داخلی نسبت به دسترسی و تجربه نامناسب کاربری خود در بازی‌های برخط همواره گلایه داشتند که با اقدام صورت گرفته در دو سال گذشته، رضایت نسبی آنان جلب شده است.

بازی‌های برخط (آنلاین) جزو حساسترین سرویس‌ها نسبت به متغیرهای (پارامترهای) کیفی شبکه هستند که کیفیت بازی آن با میزان زمان رفت و برگشت داده در شبکه (پینگ) و میزانی از بسته‌های داده که هنگام جابه جایی در شبکه به مقصد نمی‌رسند(پکت لاس) ارتباط مستقیمی دارد.

پینگ و پکت لاس هر دو از شاخص‌های اصلی کیفیت شبکه هستند که هرچه میزان آن کمتر باشد، کیفیت شبکه نیز بهتر است.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha