۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
۲۵۰ میلیون نهال تولیدی در کشور آماده کاشت است

۲۵۰ میلیون نهال تولیدی در کشور آماده کاشت است

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با اقدامات انجام شده در طرح کاشت یک میلیارد درخت، تاکنون حدود ۲۵۰ میلیون نهال در نهالستان‌های کشور تولید و آماده کاشت شده است.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی که به منظور بازدید از فرایند نهضت درختکاری، پروژه‌های آبی و خاک و آبخیزداری شرق هرمزگان به این استان سفر کرده بود، در بازدید از فرایند تولید نهال نهالستان باغو در بندرعباس اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم کاشت یک میلیارد اصله درخت در طول ۴ سال است که با اقدامات انجام شده تاکنون بالغ بر ۲۵۰ میلیون نهال در نهالستان‌های کشور تولید و آماده کاشت شده است.

وی کیفیت اجرای تولید نهال استان هرمزگان را قابل ستایش خواند و افزود: هرمزگان در قالب نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای کاشت ۵ میلیون و ۵۰۰ اصله درخت تعهد ایجاد کرده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین در حاشیه بازدید از منطقه فاریاب شهرستان رودان، از اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و توسعه طرح‌های آبخیزداری در شرق استان هرمزگان خبر داد و گفت: حدود ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات، با پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات نیم درصد نفت با هدف توسعه طرح‌های آبخیزداری حوزه شرق هرمزگان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات استانی نیز ۳۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اجرای طرح‌های آبخیزداری هرمزگان در نظر گرفته است که حدود ۱۸۰ میلیارد از این اعتبارات برای شهرستان‌های رودان، میناب، جاسک، بشاگرد و سیریک در شرق استان با مدیریت اداره ‌کل منابع طبیعی استان هزینه می‌شود.

نوبخت با اشاره به احداث و اجرای بند خاکی در منطقه فاریاب رودان ادامه داد: از نگاه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هر مکانی که مطالعه آن صورت گرفته باشد، برای اجرای عملیات در اولویت قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۳۴٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha