۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
۸ ایده برای دکوراسیون فضای اداری

۸ ایده برای دکوراسیون فضای اداری

طراحی هوشمندانه فضای اداری موجب افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود و روی نظر مشتری‌ها نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد. دکوراسیون اداره روی رشد کسب‌وکارتان نیز تاثیر دارد و باید به‌درستی طراحی شود.

به گزارش بازار، بسیاری از طراح‌های دکوراسیون، از ایده‌های خاص و منحصربه‌فردی برای تزیین دکوراسیون اداری استفاده می‌کنند. آنها این ایده‌ها را متناسب با شرایط محیط اداره به‌کار می‌گیرند و در نتیجه فضایی آرامش‌بخش، مدرن، خاص و دنج برای کار به‌وجود می‌آورند.

در طراحی دکوراسیون فضای اداری باید به نکته‌ها و مولفه‌های مختلفی توجه داشته باشید. استفاده از ایده‌های کاربردی نتیجه‌بخش در این زمینه نیز بسیار موثر است. بنابراین با مشورت با یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای، به‌دنبال ایده برای طراحی محل کارتان باشید.

۸ ایده جذاب برای دکوراسیون اداره

در ادامه ۸ ایده جذاب و کاربردی برای طراحی دکوراسیون فضای اداری را به ‌اشتراک می‌گذاریم. این ایده‌ها کمکتان می‌کنند تا فضای کارتان را مدرن‌ سازی کنید و محیطی دنج و آرامش ‌بخش برای کار کارمندانتان به‌وجود آورید:

  1. رنگ بندی دکوراسیون محیط اداری

برندها و کسب‌وکارهای مختلف معمولا با یک رنگ‌ بندی خاص لوگو، طرح‌های تجاری، نام برند و ... را طراحی می‌کنند. رنگ برند شما چیست؟ مثلا برخی از رنگ قرمز در طراحی لوگوشان استفاده می‌کنند، بنابراین امکان استفاده از این رنگ در دکوراسیون فضای کار نیز وجود دارد. میز اداری مدرن و یا مبلمان های اداری مدرن دارای رنگ بندی های مختلفی می باشند.

شما باید به‌ روانشناسی رنگ‌ها نیز هنگام رنگ‌کاری محیط کار دقت داشته باشید. رنگ‌ها از لحاظ روانشناختی تغییرهایی را در خلق‌وخوی افراد به‌وجود می‌آورند. در جدولی که در ادامه می‌بینید، ویژگی‌های رنگ‌های متداول برای طراحی دکوراسیون‌های اداری را بیان می‌کنیم:

نارنجی:

رنگ نارنجی باعث افزایش تمرکز می‌شود و روی افزایش سرعت کار کارمندان تاثیر مثبت می‌گذارد.

زرد:

این رنگ خلاقیت را افزایش می‌دهد و باعث افزایش شادی می‌شود. اگر می‌خواهید کارمندانتان بهره‌وری بیشتری حین کار داشته باشند، از رنگ زرد در دکوراسیون استفاده کنید.

سفید:

رنگ سفید متداولترین رنگ مورداستفاده در طراحی دکوراسیون‌های اداری و خانگی است. این رنگ فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد و بهترین مکمل برای انواع رنگی‌های دیگر شناخته می‌شود.

آبی:

اگر کارمندانتان در طی روز فعالیت‌های ذهنی زیادی دارند و باید مسائل مختلف را تجزیه و تحلیل کنند، از رنگ آبی برای دکوراسیون استفاده کنید. این رنگ تمرکز کارمندان روی وظایفشان را بیشتر خواهد کرد.

سبز:

رنگ سبز باعث کاهش خستگی و افزایش آرامش حین کار می‌شود. این رنگ باعث بالارفتن راندمان کاری‌تان نیز خواهد شد.

https://lh3.googleusercontent.com/V2ZUd36kmgZ5ukXatFMdeIHT2T8DttDLs7MB4vffxKRJ9d2AKtKzoQmNLPLwMGW40M-FTXegiNmkEfofDXyxKBKQ_GLmemBsIfcZR1NQNTrNrUOZ3vQg3KNWC4RpBg1gDrH0fZwkZppfBher2jLCHw

  1. استفاده از فرش در محیط اداره

فرش‌ها پارتیشن‌های بسیار زیبایی هستند که خیلی‌ها از اهمیت آنها در محیط‌های اداری غافل می‌شوند. شما می‌توانید به ‌واسطه فرش‌ها بخش‌های مختلفی را در محیط اداره بدون هیچگونه موانع فیزیکی به ‌وجود آورید.

فرش‌ها با طرح و رنگ‌های زیبا جلوه‌ای خاص به محیط اداره می‌بخشند به خصوص اگر دارای تناسب رنگی با مبلمان اداری باشد. بنابراین تاثیر ویژه‌ای در تزیین محیط کاری‌تان نیز دارند.

فرش‌ها حس بودن در خانه را به کارکنان القا می‌کنند. هرجایی‌که حس خانه را بدهد، باعث افزایش آرامش و تمرکز می‌شود. بنابراین با استفاده از فرش‌ها در محیط کار، آرامش ذهنی کارمندانتان را بیشتر خواهید کرد.

  1. استفاده از آثار هنری

آثار هنری مختلف مثل انواع مجسمه‌ها، تابلوهای نقاشی و ... را برای تزیین محیط کارتان استفاده کنید. آثار هنری با طرح و رنگ‌های مناسب، محیط اداره را زیباتر نشان می‌دهند. این آثار باید رنگ مناسبی داشته باشند که روی خلق‌وخوی کارمندان تاثیر مثبتی بگذارند.

در استفاده از آثار هنری باید به نوع فعالیتتان در اداره توجه داشته باشید. مثلا کسانی که در دفتر کار وکلا مشغول به فعالیت هستند، باید از عناصر تزیینی با ظاهری رسمی‌تر استفاده کنند.

  1. استفاده از مبلمان اداری مناسب

خوشبختانه این روزها مدل‌های متنوعی از انواع مبلمان در سبک‌های مختلف وجود دارد. انواع مبل چستر، سلطنتی و ... در تولیدی‌های مبل ساخته می‌شوند که ظاهری جذاب و منحصربه‌فرد دارند. بنابراین متناسب با دکوراسیون فضای کاری‌تان، مبلمانی با ظاهر زیبا تهیه کنید.

یکی از نکات مهم در چیدمان اداری استفاده از تعداد مبل‌ و صندلی اداری مناسب در محیط است. مبلمان معمولا به‌صورت ۵، ۷ یا ۹ نفره تولید می‌شوند. در انتخاب تعداد مبل‌ها باید حتما مساحت محیط کار را در نظر بگیرید. مثلا برای محیط‌های کاری کوچک، مبل‌های ۹ نفره گزینه مناسبی نیستند.

طرح و رنگ مبل‌ها نیز باید با سایر اکسسوری‌های اداره همخوانی داشته باشید. در واقع امکان ست‌کردن مبل‌ها با رنگ و طرح پرده‌ها، کف‌پوش‌ها، کاغذدیواری ها، تابلوها و ... وجود دارد. با انتخاب مبلمان مناسبی که با سایر المان‌های تزیینی در محیط کار همخوانی دارند، یک هارمونی جذاب و منحصربه‌فرد در محیط به‌وجود می‌آورید.

۸ ایده برای دکوراسیون فضای اداری

  1. شخصی سازی فضای کار

اگر محیط اداره‌تان بزرگ است، به‌اعضای تیم اجازه دهید فضای کاری‌شان را متناسب با سلیقه شخصی‌تان طراحی کنند. در واقع هر کسی با برخی المان‌های تزیینی، رنگ‌ها و وسایل خاص انرژی بیشتری برای کارکردن می‌گیرد؛ بنابراین برای افزایش حداکثری بهره‌وری کارمندان، اجازه دهید آنها محیط کارشان را متناسب با سلیقه شخصی‌شان تغییر دهند.

شخصی‌سازی فضای کار به‌خصوص برای محیط‌های اداره که شامل چند اتاق می‌شوند یا با پارتیشن‌های اداری تقسیم‌بندی شده‌اند، بسیار مناسب است.

  1. گل و گیاه

تاثیر گل و گیاه را روی افزایش بهره‌وری کارکنانتان نادیده نگیرید. انواع مختلفی از گل‌های آپارتمانی را تهیه کنید. گل و گیاه تنها عناصر تزیینی هستند که هر چه تعدادشان بیشتر باشد، محیط اداره را جذابتر و خاصتر می‌کنند.

کافیست چند ثانیه به گل‌ها نگاه کنید تا متوجه تاثیر فوق‌العاده‌شان روی افزایش بهره‌وری کارکنان شوید. گل‌ها حس انرژی و آرامشتان را بیشتر می‌کنند و استرس‌هایتان را نیز از بین می‌برند. پوشش‌های گیاهی موجب تصفیه هوا نیز می‌شوند، بنابراین با استفاده از آنها با آلودگی هوای اداره نیز خداحافظی کنید.

از برخی گل‌ها مثل گیاه پتوس می‌توانید برای پارتیشن‌بندی فضاهای اداره‌تان نیز استفاده کنید. این جذابترین ایده ممکن است تا به‌روشی طبیعی، بخش‌های مختلفی را در فضای کاریتان به‌وجود بیاورید.

  1. نورپردازی

اگر مالکیت دفتر کارتان برای خودتان است، تعداد زیادی پنجره را برای افزایش نور طبیعی روی دیوارها تعبیه کنید. نور طبیعی تا ۸۴ درصد از خستگی چشم جلوگیری می‌کند و بهره‌وری کارمندان را افزایش می‌دهد. نور طبیعی مانع خواب‌آلودگی کارمندان نیز می‌شود و روی انگیزه و انرژی‌شان بابت انجام وظایف کاری تاثیر مثبت می‌گذارد.

اگر محیط کاری‌تان تعداد پنجره‌های کافی دارد، حین کار تمام پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید نور طبیعی فضای اداره را روشن کند. در واقع تا‍‌جای‌ممکن استفاده از نورهای مصنوعی را به‌حداقل برسانید و نور طبیعی را جایگزین آنها کنید.

https://lh4.googleusercontent.com/5gl65Kdvtmy-L_bWrV3xodueAb_CKR8_UQKTK10aNHtqyCF6pWxQH608BOYWB1xArn7_Ja--ZZhtUWumjxjgfymVyBfckUqJ6Xs0UECdOWNKgICh9lOnG2CA3chnIsJIrI9vKu95fw-e7mkSSB-SMw

  1. دکوراسیون‌های مختلف در یک محیط

امکان طراحی دکوراسیون‌های مختلف در یک محیط کاری نیز وجود دارد. مثلا شما می‌توانید برای اتاق کنفرانس دکوراسیون رسمی، محیط کار اداره دکوراسیون آرامش‌بخش و برای محیط غذاخوری یا گردهمایی‌های دوستانه دکوراسیون شاد و پر انرژی طراحی کنید.

با طراحی دکوراسیون بخش‌های مختلف اداره متناسب با نوع فعالیت آنجا، محیط اداره‌تان جذابتر می‌شود.

نکته‌هایی برای طراحی دکوراسیون فضای اداری

در ادامه چند نکته جالب و کاربردی می‌گوییم که کمکتان می‌کنند دکوراسیون اداره‌تان به ‌بهترین روش طراحی کنید:

  • از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های در طراحی دکوراسیون استفاده نکنید. رنگ‌های خنثی بهترین گزینه برای رنگ‌کاری محیط اداره هستند.
  • در صورت استفاده از گل و گیاه، گیاهانی را در دکوراسیون استفاده کنید که باعث جذب حشره‌های موزی نمی‌شوند.
  • اگر محیط کاری‌تان کوچک است، یک طرح واحد برای تمام دکوراسیون آن در نظر بگیرید. استفاده از چند دکوراسیون مختلف در محیط‌های کوچک باعث شلوغ و نامنظم به‌نظررسیدن محیط کار می‌شود.
  • از آثار هنری مرتبط با فعالیت کاری‌تان در محیط اداره استفاده کنید. مثلا اگر محیط کاری‌تان مربوط صنایع‌دستی است، انواع سفال‌ها، تابلوفرش‌ها و ... را برای تزیین محیط به‌کار ببرید.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha