۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
مصوبه مهم کمیسیون تلفیق در زمینه رفع ناترازی انرژی برق
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مطرح کرد

مصوبه مهم کمیسیون تلفیق در زمینه رفع ناترازی انرژی برق

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه ما ۱۵ هزار مگاوات کسری تولید برق داریم، تاکید کرد: یکی از روش‌های رفع جبران تولید انرژی این است که طرح‌های برقآبی را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی با اشاره به مصوبه مهم کمیسیون تلفیق در زمینه آب بیان کرد: یکی از مصوبات امروز کمیسیون تلفیق در حوزه آب بر مبنای پیشنهاد بنده مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براساس این مصوبه وزارت نیرو مکلف شد تا طرح ‌های برقآبی مورد نیاز کشور از جمله طرح‌های تلمبه ذخیره سد رودبار لرستان، طرح سد و نیروگاه زالکی، طرح سد و نیروگاه بختیاری، طرح سد و نیروگاه لیروک را به روش (b.o.t) و یا سایر روش‌های مالی اجرا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مذکور مزیت‌های خوبی دارد، بیان کرد: ما در سال‌های پشت سرگذاشته مشکلاتی در زمینه خاموشی‌ها داشتیم و هدف‌گذاری‌های ما در تولید انرژی برق تحقق پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه ما ۱۵ هزار مگاوات کسری تولید برق داریم، تاکید کرد: یکی از روش‌های رفع جبران تولید انرژی این است که طرح‌های برقآبی را در اولویت قرار دهیم.

خدابخشی با بیان اینکه اجرای طرح های برقآبی به رفع ناترازی در حوزه انرژی برق کمک می‌کند، بیان کرد: همچنین این طرح‌ها به عمران و آبادانی مناطقی که این طرح‌ها در آنها عملیاتی می شود، کمک می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه اجرای طرح های برق آبی به ایجاد اشتغال کمک می کند، ادامه داد: همچنین اجرای این طرح‌ها به رونق گردشگری کمک کرده و فواید زیادی برای کشور دارد. البته به نوعی مدیریت نقدینگی هم در دل این مصوبه قرار دارد؛ این مصوبه باعث می‌شود تا بخشی از نقدینگی سرگردان در کشور به سمت طرح‌های برق آبی سوق داده شود. همچنین اجرای این طرح‌ها بخشی از منابع را جذب می‌کند و نیاز کشور را هم برطرف خواهد کرد.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha