۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
برگزاری ١٢ هزار دوره‌ آموزشی در طرح تابستانه مهارت
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد

برگزاری ١٢ هزار دوره‌ آموزشی در طرح تابستانه مهارت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برگزاری ١٢ هزار دوره‌ آموزشی در طرح تابستانه مهارت برای جوانان ‌ ١٢ تا ١۵ سال تحت عنوان مهارت‌آموز و سنین ١۵ تا ١٨ سال تحت عنوان کارآموز خبر داد.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی‌نیا گفت: جلب توجه افکار عمومی و خانواده ها به سمت مهارت آموزی مهمترین دلیل بزرگداشت هفته ملی مهارت است.

وی افزود: دانشگاه تنها مسیر خوشبختی نیست و پنجه های کارآمد به تعبیر مقام معظم رهبری مسیری میانبر در جهت رسیدن به سازندگی و تحقق اهداف چشم انداز پنج ساله هفتم توسعه از طریق به فعل رساندن استعدادهای ذاتی و بومی کشور هستند. ‌

وی باتاکید بر مهارت آموزی در همه ابعاد، خاطر نشان کرد : مهارت در همه زمینه ها مطرح است (در صنعت، کشاورزی، خدمات و ...) که شامل حرفه ها و شایستگی های متنوع در بیش از شانزده هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی و یکهزار و ۴۵۰ استاندارد دانش بنیان برای آماده سازی جوانان به مهارت برای مشاغل آینده و آینده مشاغل می‌شود.

حسینی نیا تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه ای کشور رویکرد خود را از تقاضامحوری کردن آموزش های مهارتی به عرضه محوری بر اساس آمایش مناطق و اعلام نیاز شرکای اجتماعی تغییر داده است.

وی با اشاره به تدوین استانداردهای آموزش مهارتی با تشکیل کارگروه تخصصی با همکاری شرکای اجتماعی افزود: کسب آموزش های فنی و حرفه ای کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به اشتغال است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: توسعه مهارت آموزی موجب جلوگیری از تولید افراد بی مهارت، بی انگیزه و بی شغل می شود .

کد خبر: ۲۳۴٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha