۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
صادرات ۹.۵ میلیون دلاری شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی
رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی خبرداد؛

صادرات ۹.۵ میلیون دلاری شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: میزان صادرات شرکت‌های فناور ودانش بنیان مستقر درپارک علم و فناوری استان در سال ۱۴۰۱با افزایش بیش از سه برابری نسبت به سال ۱۴۰۰به ۹.۵میلیون دلار رسید.

به گزارش بازار، سعید جعفری راد میزان صادرات این شرکت ها در سال ۱۴۰۰ را سه میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این شرکت ها علاوه بر صادرات محصولات فناورانه خود، در داخل کشور نیز به ارزش ۱۶ هزار میلیارد ریال محصولات فروخته اند.

وی اظهار کرد: عمده محصولات صادراتی این پارک در حوزه محصولات فناورانه و قطعه سازی مانند کنتور آبی هوشمند، لامپ های لیزری کم توان دارای کاربرد پزشکی و قیرهای عملکردی با کاربرد در موارد خاص است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: محصولات صادراتی این پارک به صورت عمده به کشورهای اروپای شرقی از طریق ترکیه که به عنوان کانون صادراتی به کشورهای شمال آفریقا و اروپا محسوب می شود، صادر شده است.

جعفری راد، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان با کشورهای روسیه، چین، ترکیه، آسیای میانه و اروپای شرقی همکاری خوبی دارند و در حوزه تعاملات بین المللی به عنوان کانون صادراتی با کشورهای چین و ترکیه به صورت رسمی از طریق وزارت علوم همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه سوم شهریور ماه امسال نمایشگاه صادراتی محصولات پارک علم و فناوری در ارمنستان برگزار می شود، گفت: تلاش می شود شرکت های پارک علم و فناوری استان نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند همچنین تلاش می شود در کشور چین فضایی به عنوان نمایندگی شرکت های پارک علم و فناوری استان ایجاد شود تا زنجیره ارزش شرکت های فعال در حوزه واردات مواد اولیه و صادرات محصولات تکمیل شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha