۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستور کار نماد پخش
بازار گزارش می دهد؛

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستور کار نماد پخش

شرکت پخش البرز با نماد پخش بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستور کار قرار داده و از طرف دیگر پروژه های جدیدی را هم تعریف کرده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت پخش البرز با نماد پخش بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستور کار قرار دارد و از آنجایی که پروژه هایی را شروع کرده به همین دلیل به تامین منابع نیاز دارد.

شرکت پخش البرز دو انبار در ارومیه را با قیمت حدود ۳۰ میلیارد تومان می خواهد بفروشد و از طرف دیگر به دنبال ساخت انبار جدید است به همین دلیل تامین مالی پروژه ها در دستور کار قرار داده است

بر همین مبنا عملیات ساخت انبار جدید ارومیه را آماده بهره‌برداری کرده و رسید. ۱۰۰میلیارد تومان برای این انبار سرمایه‌گذاری کرده و دو انبار دیگر خود در ارومیه را که قصد فروش آن را با قیمت حدود ۳۰ میلیارد تومان دارد.

همچنین توسط شرکت پخش البرز ساخت مرکز توزیع شیراز از تیرماه در زمینی ۱۵۰۰۰ مترمربعی آغاز شده و احتمالا طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
همچنین راه‌اندازی لاین تجهیزات پزشکی اجرا و تمرکز بر حوزه فروش مکمل‌های دارویی و افزایش سهم از بازار صنف خصوصی و دولتی از طریق عقد قرارداد با تامین‌کنندگان جدید انجام شده است.
مدیریت فروش کالاهای بیمارستانی از طریق دریافت استمهال زمانی از تامین کنندگان و فروش اقلام با حاشیه فروش بالا به بیمارستان‌ها و افزایش تعداد ویزیتورها جهت افزایش سطح پوشش مشتریان از جمله برنامه‌های مهم آتی شرکت است. گام اول تجهیزات مصرفی بیمارستانی بوده که مارجین آن ۱۵ تا ۲۰درصد است. .

تمرکز بر افزایش تعداد مشتریان در مراکز استان‌ها
تمرکز بر افزایش تعداد مشتریان در مراکز استان‌ها، تمرکز بر کالاهای با حاشیه سود بالا، تمرکز بر فروش سازمانی و نمایندگی‌ها و مذاکره با تامین‌کنندگان جهت انجام عملیات بازاریابی و تبلیغاتی، افزایش ویزیتورها و بهبود سبد پخش از جمله برنامه‌های آینده در حوزه مصرفی شرکت است.

به دلیل کاهش مارجین در روغن و افزایش نرخ ۵ برابری فرآورده‌های خونی که از خرداد ماه و مردادماه به بعد اتفاق افتاد این شرکت سهم تسهیلات را افزایش داد

این سیاست در راستای جلوگیری از رسوب کالا در انبار هر یک از مراکز توزیع بوده هرچند صنعت تحت فشار کمبود نقدینگی قرار دارد. با این حال، سال مالی اخیر هزینه مالی به سود عملیاتی ۱۸درصد بود که این مورد در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲درصد بوده است.
کالاهای خاص وارداتی و تکمیل سبد کالاهای خاص، از دیگر محصولاتی محسوب می‌شوند که به محصولات اضافه شده است.

همچنین تکمیل سبد شوینده با اضافه شدن برند واش لند و تقویت سبد آرایشی بهداشتی و تکمیل سبد کالاهای مصرفی از جمله چای صورت می‌گیرد.
پایه‌ریزی و اجرای نظام هدفمند جهت پیگیری وصول مطالبات از طریق اهداف انتقال وجوه ماهانه جشنواره فروش فصلی، نهایی نمودن پرونده مالیاتی سال ۹۹، تسویه مطالبات دولتی از محل اوراق گام، تهاتر نفتی و شروع همکاری با بانک شهر، دریافت کد اعتباری تسهیلات مالی، افزایش حد اعتباری نزد بانک‌های پارسیان و سینا و صادرات و اخذ ۳.۱۶ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۴۰۱ از جمله اقدامات مالی و اقتصادی خوانده شد.
به دلیل کاهش مارجین در روغن و افزایش نرخ ۵ برابری فرآورده‌های خونی که از خرداد ماه و مردادماه به بعد اتفاق افتاد این شرکت سهم تسهیلات را افزایش داد. همچنین به دلیل فروش اوراق گام، زیان ۲۰ میلیاردی داشتیم که از دیگر دلایل کاهش حاشیه سود بود که تکرار پذیر نخواهد بود.
دوره وصول مطالبات از بخش خصوصی ۱۹۰ روز و از دولت ۲۰۰ روز بوده که در این صنعت کمترین زمان است.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha