۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
افزایش تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی در مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

افزایش تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی در مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از افزایش تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی نیا با اشاره به حذف امضاهای طلایی در دولت سیزدهم و افزایش تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مرکز و آموزش بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دوره در دو سال دولت گفت: با راه اندازی نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب، اقدام موثری در جهت توسعه آموزش‌های مهارتی و ارتقای سطح مهارت نیروهای کار صورت گرفت.

وی در نشست خبری هفته ملی مهارت آموزی افزود: ششم مرداد روز ملی مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و هفته‌ای مهم و اثرگذار در جهت تحقق شعار سال و برنامه‌های توسعه ملی است. امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و اعتقاد قلبی ما این است که بخش مهمی از شعار سال در قالب توانمندسازی نیروی انسانی قابل تحقق است. یکی از راهکارهای تقویت ارزش پول ملی این است که ارزش افزوده در نیروی انسانی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر در نقطه عطفی در بخش آموزش‌های مهارتی قرار داریم که متناسب با نیازهای روز سطح آموزش‌های مهارتی خود را بالا ببریم.

حسینی نیا ادامه داد: کشورهایی که در سطح منطقه برای چشم انداز خود تلاش می‌کنند، روی موضوع مهارت آموزی برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند که جوانان خود را برای آینده مشاغل و مشاغل آینده آماده کنند. کشورهای دیگر از ما جلوتر هستند و ما در حال کم کردن این فاصله هستیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نگاه دولت سیزدهم و مجلس به توسعه مهارت آموزی مثبت و حمایتگرایانه بوده است و می‌طلبد که کل شرکای اجتماعی ما در این زمینه پای کار بیایند و ما را همراهی کنند، زیرا به تحقق اهداف برنامه هفتم نخواهیم رسید مگر آنکه موضوع مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان را جدی بگیریم.حسینی نیا ادامه داد: هفته ملی مهارت فرصت خوبی برای جلب توجه جامعه فعال به ارزش مهارت با حداکثر سازی گروه‌های مرجع نخبه و جریانات تاثیرگذار است و امیدواریم همچنان که نهضت سوادآموزی در ۴۰ سال اول انقلاب محقق شد، به نهضت مهارت آموزی نیز به عنوان یک نهضت ملی توجه شود

کد خبر: ۲۳۴٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha