۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
سیستم پرداخت بریکس جایگزین سوئیفت می‌شود
رئیس کمیته هماهنگی همکاری‌های اقتصادی روسیه:

سیستم پرداخت بریکس جایگزین سوئیفت می‌شود

رئیس کمیته هماهنگی همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی گفت، جهان چندقطبی با مشارکت آفریقا در حال شکل‌گیری است که سیستم پرداخت بریکس در «دنیای جدید غیرغربی» جایگزین سوئیفت خواهد شد.

به گزارش بازار، ایگور موروزوف رئیس کمیته هماهنگی همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی (آفروکام) گفت، این قاره بخشی از یک جهان چند قطبی با روابط اقتصادی کاملا جدید خواهد بود.

به گفته موروزوف، جهان تک‌قطبی در حال فروپاشی است و جهان چندقطبی با مشارکت آفریقا در حال شکل‌گیری است؛ جایی که طبقه متوسط تازه شکل گرفته در آینده نزدیک تقاضای مصرف‌کننده را تعیین خواهد کرد.

این مقام روس در حاشیه نشست روسیه و آفریقا فاش کرد، به تنهایی ۱۹ کشور آفریقایی در سال گذشته برای عضویت در گروه بریکس درخواست داده‌اند چراکه خواهان روابط اقتصادی کاملا جدید هستند.

موروزوف ادامه داد، پس از اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا ذخایر ارزی روسیه را توقیف کردند، جهان متوجه شد این نه تنها یک «سلاح سیاسی»، بلکه یک ابزار برای فشار مالی بر سیاست خارجی و داخلی کشورها و (حتی) قاره‌ها است.

وی افزود: «رهبران آفریقا همچنین نگران استفاده بیشتر از دلار و یورو هستند. در همین راستا، تعداد کشورهایی که تمایل دارند به بریکس بپیوندند به سرعت در حال افزایش است، زیرا این یک سیستم پرداخت جایگزین است که قرار است که در ظرف نیم سال فعال شود.»

رئیس کمیته هماهنگی همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی گفت، روابط تجاری روسیه با کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تقویت شده است و فضای بیشتری برای رشد وجود دارد، نظیر مناطق آزاد تجاری که فعالانه در کشورهای آفریقایی در حال توسعه هستند.

کد خبر: ۲۳۴٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha