۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
مرغ آرین‌پلاس بزودی در بازار عرضه می‌شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مرغ آرین‌پلاس بزودی در بازار عرضه می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات جدیدی در حوزه برندینگ مرغ لاین آرین انجام شده است و این گونه با ویژگی‌های جدید اصلاح ‌شده به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش بازار، مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بازدید از نمایشگاه دام و طیور، اظهار داشت: صنعت دام و طیور و صنایع وابسته آن ظرفیت تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن محصول را دارد که ۲.۶ میلیون تن آن در بخش گوشت مرغ و حدود ۹۰۰ هزار تن در بخش گوشت قرمز است.

وی افزود: تولیدات بخش دام و طیور کشور از لحاظ وزنی ۲.۵ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی را شامل می‌شود اما اثرگذاری بالا و گردش مالی زیادی دارند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر خود به کشورهای زیمبابوه و مالزی، استقبال مناسبی برای خرید و تولید مشترک واکسن‌های دام و طیور ایرانی وجود داشت، بر همین اساس تفاهم‌نامه‌هایی نیز با این کشورها منعقد شد.

وی ادامه داد: رقم صادرات ما به این کشورها هنوز مشخص نشده است و در رایزنی‌های آینده این رقم تعیین و اعلام می‌شود.

معاون وزیر اضافه کرد: کشور مالزی نیز خواهان واردات و تولید مشترک واکسن‌های ایرانی است که با ورود به این بازار می‌توانیم به بازار بزرگ محصولات حلال در دیگر کشورها نیز دست یابیم.

خیام‌نکویی در ارتباط با اقدامات جدید انجام ‌شده در حوزه مرغ لاین آرین پلاس گفت: اقدامات جدیدی در حوزه برندینگ مرغ آرین انجام شده است و افق روشنی پیشِ‌ روی ماست.

وی افزود: پتانسیل‌های بالایی برای مرغ لاین آرین در کشور داریم به‌طوری که در آینده نزدیک مرغ آرین پلاس ویژه اصلاح‌ شده به بازار عرضه می‌شود.

بذر واکسن‌های آنفلوانزای فصلی اصلاح شد
بنابر این گزارش، علی اسحاقی رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی نیز در این مصاحبه اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی تولیدکننده واکسن دام و طیور نیز در سال‌های اخیر به این بازار ورود داشته‌اند به‌طوری که ۳ درصد نیاز کشور را تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: ۹۳ درصد واکسن‌های دام و ۳۲ درصد واکسن‌های طیور توسط شرکت رازی تولید می‌شود و ما قابلیت خودکفایی را داریم اما با وجود این مجوزهای واردات این محصول نیز به‌صورت همزمان صادر می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن‌ و سرم‌سازی رازی گفت: تولیدات ما در مؤسسه سرم‌سازی رازی بیشتر در بخش سرم‌های ضد مار و عقرب است که به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می‌شود.

وی درباره نارضایتی مرغداران و دامداران از کم‌اثر بودن واکسن‌های تولیدات مؤسسه رازی به‌ویژه در بخش آنفلوآنزای پرندگان گفت: این نارضایتی بیشتر تا سال گذشته بوده است؛ سال گذشته بذر واکسن آنفلوآنزای فصلی پرندگان با توجه به جهش‌های موجود بروز شد.

اسحاقی اضافه کرد: در بخش آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان واکسن تولید نمی‌شود اما در صورتی که سازمان دامپزشکی بذر آن را در اختیار ما قرار بدهد امکان تولید این محصول نیز در کشور وجود دارد.

کد خبر: ۲۳۴٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha