۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کاهش ارزش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا| نرخ برابری به کف دو هفته ای خود رسید
تحللی بازار فارکس؛

کاهش ارزش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا| نرخ برابری به کف دو هفته ای خود رسید

طی آخرین تحولات بازار فارکس، دلار کانادا بار دیگر در برابر دلار آمریکا با ریزش ارزش مواجه شده و به کف نرخ برابری دو هفته ای خود رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، طی آخرین تحولات بازار فارکس، دلار کانادا بار دیگر در برابر دلار آمریکا با ریزش ارزش مواجه شده و به کف نرخ برابری دو هفته ای خود رسید.

آخرین نرخ برابری جفت ارز دلار آمریکا/دلار کانادا ۱.۳۲۴۹ اعلام شده که پایین ترین نرخ از ۱۱ جولای به این سو محسوب می شود. دلیل اصلی کاهش ارزش دلار کانادا در برابر برخی از ارزهای بزرگ بازار به ویژه دلار آمریکا، کاهش نرخ رشد اقتصادی کانادا اعلام شده است.

بر اساس آخرین آمار موجود، نرخ رشد اقتصادی کانادا در ماه های می و ژوئن به ترتیب ۰.۲ درصد و ۰.۳ درصد اعلام شده است. این در حالیست که افزایش نرخ بهره بانکی با بالاترین میزان طی ۲۲ سال اخیر از سوی بانک مرکزی کانادا نیز بر کاهش ارزش ارز ملی این کشور تاثیری نداشته است.

از سوی دیگر، وضعیت اقتصادی آمریکا رو به بهبود بوده و بر اساس آخرین آمار منتشر شده، نرخ رشد تورم در این کشور برای ماه ژوئن به پایین ترین میزان طی دو سال اخیر رسیده که نشان دهنده بهبود وضعیت اقتصادی ایالات متحده است.

با اینحال، در صورت ادامه اجرایی سازی افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، میزان این نرخ به بالاترین حد از دهه ۸۰ میلادی به این سو رسیده که این موضوع می تواند منجر به تقویت شاخص دلار و در نتیجه ادامه ریزش دلار کانادا در برابر ارز ملی آمریکا شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha