۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
نماینده جمهوری اسلامی ایران به عضویت هیات بین دولتی تغییر اقلیم درآمد

نماینده جمهوری اسلامی ایران به عضویت هیات بین دولتی تغییر اقلیم درآمد

با تدبیر سازمان هواشناسی و رایزنی‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه، پس از گذشت حداقل ۱۵ سال، نماینده کشورمان در بخش مربوط به انتشار ملی گازهای گلخانه‌ای به عضویت هیات بین دولتی تغییر اقلیم درآمد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش مسلمان، با بیان عضویت ایران در IPCC اظهار کرد: در بخش اعضای دفتر کاری گروه انتشار ملی گازهای گلخانه ای IPCC، «محمد رحیمی» از جمهوری اسلامی ایران و نماینده ای از مالدیو به عضویت هیئت بین دولتی تغییر اقلیم درآمدند.

وی افزود: سازمان هواشناسی کشور به عنوان مرجع ملی IPCC در ایران، دو نماینده برای هفتمین انتخابات هیئت بین دولتی تغییر اقلیم معرفی کرد که یک نماینده برای نخستین بار در حداقل ۱۵ سال اخیر به عضویت این نهاد مهم در حوزه تغییر اقلیم درآمد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: محمد رحیمی، از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان و استاد گروه آموزشی بیابان زدایی دانشکده کویرشناسی دانشگاه است.

تاج بخش مسلمان افزود: هر کارگروه تخصصی IPCC دو رئیس مشترک، ‌ هفت نایب رییس (که نایب رییس منطقه ۲ آسیا نماینده ای از نپال است) و ۱۲ عضو کاری از مناطق مختلف ۶ گانه سازمان جهانی هواشناسی از سراسر جهان دارد که بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توزیع می‌شوند.

وی گفت: هیئت بین دولتی تغییر اقلیم موسوم به IPCC صبح امروز انتخابات خود را در نایروبی به پایان رساند و در خلال پنجاه و نهمین جلسه چهار روزه این هیئت، دولت های عضو، ۳۴ عضو جدید از جمله رئیس، سه معاون و روسا و اعضای گروه های کاری این نهاد را انتخاب کردند.

کد خبر: ۲۳۴٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha