۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
بازار سرمایه، هدفی جذاب برای مشارکت مردم در طرح‌های کلان کشور
نماینده مجلس:

بازار سرمایه، هدفی جذاب برای مشارکت مردم در طرح‌های کلان کشور

یزدی‌خواه، نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هم رشد منطقی و تدریجی خود را به همراه دارد و هم اینکه به رشد و توسعه کشور کمک می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، سید علی یزدی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم کارآمدی بازارهای مالی در کشور و نحوه حضور مردم در بورس کالا را مورد نقد قرار دهیم، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: در حال حاضر فاصله ما با مطلوب بودن و اینکه اکثریت مردم در بازار سرمایه و کالا و انرژی حضور داشته باشند، بسیار است.

وی با تاکید به اینکه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مطمئن ترین نوع سرمایه‌گذاری است، افزود: سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هم رشد منطقی و تدریجی خود را به همراه دارد و هم اینکه به رشد و توسعه کشور کمک می‌کند.

به گفته نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس؛ اگر بتوان بازارهای مالی و سرمایه را تقویت و فربه‌تر کرد، منابع مالی لازم برای اجرای طرح‌های کلان کشور فراهم‌تر می‌شود.

یزدی خواه در ادامه اظهار داشت: سمت و سوی برنامه هفتم توسعه موضوعات مالی، اشتغال، تورم، توسعه زیرساخت‌ها و البته بازار سرمایه به عنوان یکی از هدف‌های جذاب برای مشارکت پذیری از سوی قشرهای مختلف جامعه است.

وی تصریح کرد: سواد مالی، سواد رسانه‌ای و سواد بازارهای سرمایه‌ای در کشور بین گروه‌های مختلف مردم آن طور که باید هنوز توسعه نیافته و به مرز مطلوبی نرسیده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه، اگر مشوق‌های لازم را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته و اگر زمینه‌های حضور مردم و زیرساخت‌های لازم در حوزه آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی را فراهم کنیم، امید است بازارهای مالی کشور توسعه یابند.

وی به تغییرات مکرر قوانین و مقررات و آیین نامه‌های مربوطه به عنوان یکی از ضعف‌های کشور اشاره کرد و افزود: این امر باعث شده که تولیدکنندگان و فعالان در حوزه صادرات و واردات نتوانند برنامه های بلندمدتی را برای خود تدارک ببینند.

یزدی خواه گفت: مجلس شورای اسلامی در صدد است از تعدد قوانین و تغییر زیاد آنها جلوگیری کرده و قوانین مزاحم را شناسایی و حذف کند تا سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتری در بازارهای مختلف و در راستای توسعه تولید، سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر: ۲۳۳٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha