۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
جذب بیش از ۲۸ هزار کارجوی ماهر در محیط کار
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح کرد

جذب بیش از ۲۸ هزار کارجوی ماهر در محیط کار

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: ۲۸ هزار و ۱۰۴ نفر از ابتدای امسال تاکنون برای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه «طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» همان «استاد و شاگردی قدیم» است، اظهار داشت: در طرح جذب کارجویان در محیط کار واقعی ۹ هزار و ۶۵۹ واحد پذیرنده نیز مشارکت کرده‌اند.

وی افزود: سال گذشته ۹۸ هزار و ۶۵۹ مهارت‌آموز در ۳۶ هزار و ۳۴۲ کارگاه و بنگاه اقتصادی و در سال ۱۴۰۰ نیز ۶۱ هزار و ۲۱۰ نفر در ۲۹ هزار و ۴۴۶ واحد، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را کسب کردند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه باید قوانین و مشوق‌های لازم بری شرکت‌کنندگان در طرح محیط کار واقعی ارائه شود، گفت: هدف از اجرای این طرح، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به‌ویژه در صنایع‌دستی و سنتی، آشنایی با محیط کسب‌وکار، استفاده از ظرفیت و توان آموزشی- علمی بنگاه‌های اقتصادی و کمک به بنگاه‌های فعال به‌منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند است. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در قالب این طرح مهارت‌آموز از کارفرما مهارت‌های نرم از جمله بنگاه‌داری، دخل‌وخرج و برخورد با مشتری و حتی چگونگی تهیه مواد اولیه را در قالب یک بسته آموزشی فرا می‌گیرد. حسینی‌نیا از تدوین و به‌روزرسانی استانداردهای آموزشی موردنیاز بازار کار خبر داد و گفت: استفاده از مربی استادکار به‌عنوان آزمون‌گر و طراح سوال، بازدید واحدهای تولیدی و خدماتی و صدور مجوز واحد پذیرنده برای این بنگاه‌ها، پوشش بیمه مسوولیت مدنی برای مهارت‌آموزان، برگزاری دوره آموزشی روش و فنون و تدریس برای مربی استادکار، از مهم‌ترین تکالیف این سازمان است. وی خاطرنشان‌کرد: افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند، مجموعه‌ای از مهارت‌ها را یاد می‌گیرند و در پایان گواهینامه آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، با بیان اینکه چهار میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد دست‌کم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی توانایی ورود به این طرح را دارند و باید از ظرفیت این واحدها در ارائه آموزش‌های عملی و تجربی به کارجویان استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha