۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
رشد اقتصادی آلمان کمتر از روسیه

رشد اقتصادی آلمان کمتر از روسیه

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که اقتصاد آلمان در سال جاری ۰.۳ (سه دهم) دصد کوچک می‌شود.

به گزارش بازار، بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، آلمان تنها کشور عضو جی هفت (هفت کشور صنعتی جهان) است که به هیچ رشدی دست نیافته، اما از سوی دیگر روسیه به نحو قالب توجهی در اقتصاد عملکرد خوبی داشته است.

کارشناسان صندوق بین المللی پول در ماه آوریل(اردیبهشت)، کاهش ۰.۱ درصدی را برای تولید اقتصادی آلمان در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کردند و حالا نسبت به سه ماه قبل بدبین ترند.

علت پیش بینی ضعف در بزرگترین اقتصاد اروپا، تضعیف تولید صنعتی و رکود اقتصادی در سه ماهه اول امسال در آلمان بیان شده است.

از سوی دیگر صندوق بین المللی پول برای رشد اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۴ انتظار بهبود دارد و بر اساس چشم انداز مطرح شده انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی به جای ۱.۱ درصد به ۱.۳ (یک و سه دهم) درصد افزایش یابد.

اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱.۸ (یک و هشت دهم درصد) درصد رشد کرده بود.

این صندوق درباره پیش بینی رشد اقتصادی در جهان با وجود خوش بینی گفته است که هنوز برای جشن گرفتن زود است و اقتصاد همچنان در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی سرد خواهد شد، این امر به ویژه در منطقه یورو که پس از افزایش قیمت گاز در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین هنوز در حال فروپاشی است قابل توجه است.

از سوی دیگر صندوق بین‌المللی پول پیش بینی خود را برای روسیه به طور قابل توجهی افزایش داده و این در حالیست که از آغاز حمله روسیه به اوکراین این کشور با تحریم‌های زیادی مواجه شد.

بر اساس پیش بینی این صندوق اقتصاد روسیه امسال با رشد ۱.۵ درصدی مواجه خواهد شد که این رقم ۰.۸ واحد بیشتر از رشدیست که در ماه آوریل / اردیبهشت پیش بینی شده بود.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha