۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
کاربران چت جی‌پی‌تی در معرض سرقت اطلاعات هویتی هستند

کاربران چت جی‌پی‌تی در معرض سرقت اطلاعات هویتی هستند

شرکت آمریکایی تک‌تارگت به نقل از یک گروه تحقیقی در تارنمایش نوشته برخی عوامل تهدید از حساب های سرقت شده برای جمع آوری داده های حساس کاربران چت‌جی‌پی‌تی استفاده کرده اند.

به گزارش بازار، شرکت آمریکایی تک‌تارگت به نقل از یک گروه تحقیقی(Group-IB)در تارنمایش نوشته برخی عوامل تهدید از حساب های سرقت شده برای جمع آوری داده های حساس کاربران چت‌جی‌پی‌تی استفاده کرده اند.تحقیقات این گروه نشان داده عوامل تهدید به طور فزاینده‌ای حساب‌های کاربران چت‌جی‌پی‌تی را به خطر می‌اندازند و می‌توانند از این دسترسی برای جمع‌آوری اطلاعات حساس و انجام حملات هدفمند استفاده کنند.

گزارش این گروه نشان داد چت‌جی‌پی‌تی در سال گذشته به یک هدف اصلی برای فعالیت های شرورانه تبدیل شده است. به گفته محققان، از آنجایی که ربات چت اوپن ای‌آی به طور پیش‌فرض پرسش‌های کاربران و پاسخ‌های هوش مصنوعی را ذخیره می‌کند، هر حساب به عنوان نقطه ورودی برای عوامل تهدید برای دسترسی به اطلاعات کاربران عمل می‌کند.

دیمیتری شستاکوف، یکی از مدیران گروه تحقیقی آی‌بی گفت:اطلاعات افشا شده ، چه شخصی یا حرفه ای، ممکن است در معرض خطر استفاده برای اهداف مخرب مانند سرقت هویت، کلاهبرداری مالی، کلاهبرداری های هدفمند و غیره باشد.

محققان این گروه در سال گذشته صد و یک هزار و صد و سی و چهار دستگاه آلوده به دزدی اطلاعات را با داده های ذخیره شده در چت جی‌پی‌تی شناسایی کردند.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha