۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
رابرت مالی در مظان اتهام ارائه اسناد طبقه‌بندی‌ شده به ایران

رابرت مالی در مظان اتهام ارائه اسناد طبقه‌بندی‌ شده به ایران

شماری از منابع اطلاعاتی این احتمال را طرح کرده‌اند که رابرت مالی ممکن است اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را به شبکه‌ای از مدافعان جمهوری اسلامی که حامی توافق هسته‌ای دولت اوباما با تهران بودند منتقل کرده باشد.

به گزارش بازار، گمانه‌زنی‌ها در مورد پرونده رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، همچنان در محافل سیاسی و رسانه‌های خبری ادامه دارد. یک روز پس از آنکه گزارش شد وزارت خارجه آمریکا درصدد برگزاری نشست توجیهی محرمانه با کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و ارائه جزئیاتی درباره پرونده رابرت مالی به قانونگذاران از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است، وبسایت واشنگتن فری‌بیکن در مقاله‌ای به احتمالات و سناریوهای موجود در رابطه با تعلیق مالی پرداخت.

در این مقاله که روز چهارشنبه (۲۶ ژوئن) منتشر شد و به گفته این رسانه خبری حاصل گفت‌وگوهایی با چندین مقام فعلی و پیشین امنیت ملی آمریکا بوده، جدی‌ترین احتمالی که طرح شده اینست که رابرت مالی عامدانه اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده را در اختیار ایران یا یک کشور خارجی دیگر قرار داده باشد.

واشنگتن فری‌بیکن نوشته با استناد به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، مالی مذاکرات محرمانه‌ای را با دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در سازمان ملل داشته است که احتمالا بدون مجوز از سوی وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته‌اند. نشریه تهران تایمز چاپ تهران اخیرا مدعی شد که رابرت مالی "گفت‌وگوهای محرمانه با یک دیپلمات ارشد ایرانی [سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل] و تعاملات مشکوک با مشاوران غیررسمی ایرانی‌تبار داشته و به همین دلیل به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده شده است.

به نوشته واشنگتن فری‌بیکن افشای این جزئیات در مطبوعات ایران حکایت از آن دارد که منابعی در تهران ممکن است در رابطه با پرونده و وضعیت رابرت مالی بیشتر از رسانه‌های آمریکایی مطلع باشند.

شماری از منابع اطلاعاتی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری آمریکایی این احتمال را طرح کرده‌اند که رابرت مالی ممکن است اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را به شبکه‌ای از مدافعان جمهوری اسلامی که حامی توافق هسته‌ای دولت اوباما با تهران بودند، منتقل کرده باشد. رابرت مالی و دیگر دیپلمات‌های آمریکایی دخیل در توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام، که در دولت باراک اوباما تحقق یافت، به طور معمول جلساتی با اعضای این شبکه برگزار می‌کردند.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha