۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
اصفهان قطب تولیدات با کیفیت دامی است| عدم حمایت از تولیدکنندکنندگان
کارشناس کشاورزی:

اصفهان قطب تولیدات با کیفیت دامی است| عدم حمایت از تولیدکنندکنندگان

اصفهان - احمدی؛ کارشناس کشاورزی گفت: اصفهان قطب تولیدات دامی با کیفیت در کشور است اما لازمه رسیدن به ثبات در این صنعت حمایت از تولید کنندگان و کنترل هزینه های جانبی است که هنوز عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، صنعت دام و طیور یکی از صنایعی است که می تواند نقش ارزشمندی در اقتصاد اصفهان داشته باشد.؛ در حال حاضر اصفهان از جمله استان هایی است که از لحاظ میزان و کیفیت محصولات دامی و طیور کشور رتبه بالایی را داراست.

مهران احمدی، کارشناس کشاورزی در این زمینه و در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه تا چه حد می توان به سرمایه گذاری در این بخش امیدوار بود و آیا این صنعت می تواند اقتصاد اصفهان را متحول کند یا خیر اظهار کرد: صنعت دام و طیور نه تنها برای اصفهان بلکه برای کل کشور یک صنعت مهم به شمار می رود و نقش پررنگی در اقتصاد دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اصفهان هم از لحاظ تولید عسل و هم شترمرغ و تولید شیر خام و مرغ و تخم مرغ در رتبه های بالای نمودارهای اقتصادی است، اظهارکرد: اصفهان از لحاظ تولید محصولات پروتئینی رتبه اول را دارد و این موضوع ما را متوجه اهمیت این صنعت می کند.

این کارشناس اصفهان را یکی از قطب های تولیدات دامی در کشور دانست و تصریح کرد: با وجود بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ راس انواع دام در اصفهان می توانیم این نقطه از کشور را قطب تولید فراورده های دامی بنامیم.

احمدی تاکید کرد: لازمه رسیدن به ثبات در این صنعت حمایت از تولید کنندگان و کنترل هزینه های جانبی از جمله نهاده هایی است که گاهی گران است و تولید کننده مجبور است این هزینه را تقبل کند و در مابقی موارد نیز کمبود این نهاده ها است که به تولید ضربه وارد می کند.

حمایت از صنعت دام و طیور نوعی سرمایه گذاری بلندمدت است

وی گفت: بنابراین باید یک استراتژی مشخصی در این رابطه باشد تا تولید کنندگان نه دچار مازاد تولید شوند و نه دچار کمبود نهاده ها که نقشی حیاتی در تولید دام و طیور دارد بنابراین ما باید به این نتیجه برسیم که حمایت از صنعت دام و طیور به نوعی سرمایه گذاری برای اقتصاد است.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha