۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
به هر میزان که بازار ارز ساماندهی شود، به همان نسبت اقتصاد کشور به سمت رشد پیش خواهد رفت
کارشناس مسائل اقتصادی:

به هر میزان که بازار ارز ساماندهی شود، به همان نسبت اقتصاد کشور به سمت رشد پیش خواهد رفت

ندری، کارشناس مسائل اقتصادی اقدامات رئیس کل بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز را مثبت ارزیابی کرد و بخشی از آرامش بازار را ناشی از آن دانست.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، کامران ندری؛ اقتصاددان اظهار کرد: بانک مرکزی در دو ماه گذشته به خوبی توانسته است آرامش را بر بازار ارز حاکم کند.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی تصریح کرد: نرخ ارز در بازار غیررسمی با شیب کم، روند نزولی را طی کره است و اگر شرایطی فراهم شود که اصلاحات ساختاری دیگر نیز در اقتصاد ایران ایجاد شود، در آن زمان شیب نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی به مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

کامران ندری با اشاره به این موضوع که خوشبختانه در چند ماه گذشته بخشی از منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور، آزاد شده است، گفت: بخشی از آرامش بازار ارز در چند ماه اخیر به دلیل اقداماتی است که بازارساز در این بازار انجام داده است.

وی ادامه داد: عامل دیگری که به بانک مرکزی کمک کرد تا بازار ارز ساماندهی و کنترل شود، توافق‌هایی است که بین ایران و کشورهای مختلف روی داد.

این اقتصاددان تصریح کرد: به هر میزان که بازار ارز ساماندهی بهتری داشته باشد، به همان نسبت اقتصاد کشور هم به سمت رشد اقتصادی پیش خواهد رفت.

این استاد دانشگاه افزود: نگاهی که آقای فرزین، رئیس کل بانک مرکزی به ساماندهی بازار ارز دارند، عمیق و کاملا درست است چرا که گام‌های خیلی خوبی هم در این زمینه برداشته است.

ندری با اشاره به این اقدامات گفت: ساماندهی بازار ارز، رسمیت بخشیدن به معاملات و توسعه مبادلات ارزی بر پایه ابزارهای جدید مانند راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران را باید به فال نیک گرفت.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha