۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان|پرداخت مطالبات کشاورزان استان در اولویت قرار گیرد
استاندار کردستان:

تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان|پرداخت مطالبات کشاورزان استان در اولویت قرار گیرد

سنندج – زارعی کوشا، استاندار کردستان از افزایش تولید گندم در این استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود که میزان تولید گندم در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: کردستان قطب تولید محصولات کشاورزی به ویژه طلای گندم است که میزان افزایش تولید گندم در مقایسه با سال گذشته نشان از مدیریت دولت در زمینه کاشت، داشت و برداشت این قوت لایموت است.

وی با اعلام اینکه میزان تولید گندم در سال زارعی امسال از ۸۳۰ هزار تن به بیش از یک میلیون تن رسیده است، افزود: امسال دولت خرید تضمینی ۹۰۰ هزار تن گندم در کردستان را در دستور کار دارد که تاکنون ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت شده از مزارع دیم و آبی استان خریداری شده است.

استاندار کردستان ارزش ریالی ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان کردستانی تا این لحظه را ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و از وزیر جهاد کشاورزی خواست که حاصل دست رنج کشاورزان زحمت‌کش کردستان هر چه سریعتر پرداخت شود.

زارعی کوشا گفت: تا پایان فصل برداشت سقف خرید به ۹۰۰ هزار تن افزایش می‌ یابد که ارزش آن بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان است و از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می ‌رود که کردستان را در اولویت پرداخت به موقع قرار دهد.

وی با اعلام اینکه خوشه‌ های گندم کردستان حاصل شب نخوابیدن های کشاورزان بر سر زمین‌ های زراعی است و ما باید امروز با پرداخت پول به موقع، عرق جبین کشاورزان را خشک کنیم تا در سال زارعی آینده نمودار تولید صعودی تر شود، از وزیر خواست که نسبت به افزایش سطح تبدیل اراضی دیم به آبی کردستان نگاه ویژه تری داشته باشند.

استاندار کردستان روند افزایش تولید گندم در استان از ۸۳۰ هزار تن به بیش از یک میلیون تن را نشانه مدیریت در تغییر الگوی کشت، افزایش بارندگی، استفاده از عوامل تغذیه ‌ای، مبارزه با عوامل خسارت ‌زا، برگزاری دوره ‌های آموزشی و ترویج، استفاده از متد کشاورزی دانش‌بنیان و مرکز تحقیقات، استفاده از بذر اصلاح شده و استفاده از روش نوین و مکانیزاسیون آبیاری عنوان کرد.

زارعی کوشا برای وزیر جهاد کشاورزی از محصولات ناب طلای سرخ توت فرنگی، محصولات مرغوب باغی نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد که امسال تولید کل محصولات کشاورزی از ۲.۹ میلیون تن به ۳.۴ میلیون تن در سال زارعی جاری افزایش یافته است که این رشد چشمگیر مایه خرسندی و مباهات است.

وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار به استاندار وعده داد که مطالبات گندمکاران استان را در اولویت قرار دهد و حاصل این گفت و گو و دیدار را برای شناخت از ظرفیت‌های کشاورزی کردستان مثبت ارزیابی کرد.

محمد علی نیکبخت از اینکه تولید گندم از ۸۳۰ هزار تن به بیش از یک میلیون تن و حجم تولید محصولات کشاورزی از ۲.۹ میلیون تن به ۳.۴ میلیون تن افزایش یافته است، ابراز رضایت و خرسندی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی انسجام‌ مدیریتی در کردستان را تحسین کرد و از توجه ویژه استاندار به بخش کشاورزی و اقدامات اساسی دو سال اخیر در این بخش قدردانی کرد.

نیکبخت در این دیدار از برنامه‌های ریاست سازمان جهاد کشاورزی کردستان برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و اعمال سیاست تشویقی برای کشاورزان ابراز رضایت کرد.

در پایان این دیدار نیکبخت از زحمات آقای «پیمان اسکندری» مدیر جهاد کشاورزی کردستان نیز تشکر و قدردانی بعمل آورد.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha