۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
تامین کود مورد نیاز کشت قراردادی محصولات کشاورزی در همدان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان خبرداد:

تامین کود مورد نیاز کشت قراردادی محصولات کشاورزی در همدان

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از تامین کود مورد نیاز کشت قراردادی محصولات کشاورزی در همدان خبر داد و گفت: کشت قراردادی نیمه شهریورماه آغاز خواهد شد.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: برنامه کشت قراردادی سه محصول گندم‏، جو و دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

وی گفت: برنامه کشت قراردادی سال آتی زراعی در سطح ۴۳۰ هزار هکتار از مزارع استان همدان هدفگذاری شده که با توجه به شرایط آب و هوایی از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد.

الیاسی افزود: کشت قراردادی استان همدان محصولات گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم، کلزا، گلرنگ آبی، گلرنگ دیم و کاملینا را شامل می شود.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای کشت قراردادی در سال زراعی آینده به افزایش خوداتکایی در تولید گندم، کاهش واردات جو و تامین قسمتی از کنجاله و روغن مورد نیاز کشور که جزو برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، کمک کند.

الیاسی گفت: در حال حاضر که در ابتدای مردادماه هستیم مقدار ۱۲ هزار تن انواع کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ذخیره شده که بخشی از آن برای کشت‌های قراردادی توزیع خواهد شد و علاوه بر آن نیز روزانه کود مورد نیاز کشت های استان از مبادی و پتروشیمی های کشور به مقصد همدان حمل می شود.

الیاسی به الگوی کشت اجرا شده در استان اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد کودهای توزیعی در چهار ماه ابتدایی سال استان همدان در قالب الگوی کشت ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی بوده و اطمینان می دهیم تمامی کودهای کشاورزی مورد نیاز الگوی کشت و کشت قراردادی را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان منطقه قرار دهیم.

کد خبر: ۲۳۳٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha