۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
دولت سیزدهم می‌تواند بسترساز مدیریت جامع آبخیزداری باشد

دولت سیزدهم می‌تواند بسترساز مدیریت جامع آبخیزداری باشد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برنامه وزیر جهادکشاورزی بر مدیریت جامع آبخیزداری تاکید شده و دولت سیزدهم می‌تواند بسترساز این مدیریت باشد.

به گزارش بازار، جانعلی بهزادنسب در ششمین کنفرانس ملی حفاطت خاک و آبخیزداری افزود: مدیریت آبخیزداری به معنای مدیریت منابع زیستی است که نیاز به توجه دارد.

وی اظهار داشت: مدیریت منابع زیستی بدون نگرش سیستمی امکان‌پذیر نیست و لازمه چنین مدیریتی، توجه به تمام ساخت‌های زیستی و اجتماعی است و در این زمینه همه عناصر، فرآیندها و عملکردها باید یک جا دیده شوند.

بهزادنسب گفت: توسعه پایدار و بهره‌برداری پایدار نیز نیازمند مدیریت سیستمی است و از این رو در زمینه آبخیزداری در کشور باید از مدیریت جزیره‌ای دور شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل مدیریت‌های بخشی در کشور، انباشت ثروت و دانش به هم نرسیده‌اند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که انباشت اقتصادی، سرمایه‌های اجتماعی و ثروت برای تزریق به عرصه‌های آبخیزداری کشور تنها نزد دولت نیست، تصریح کرد: فرآیند توسعه با دخیل کردن تمام عناصر توسعه امکان‌پذیر است.

وی گفت: با خلق دانش جدید، خلق ارزش افزوده و ثروت و درگیر کردن تمام عناصر ممکن باید مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز انجام شود.

بهزادنسب در همین حال تاکید کرد: مدل مدیریتی باید جامع‌نگر و سیستمی باشد و وظیفه موسسه‌های پژوهشی این است که در زمینه مدیریت جامع منابع زیستی کار کنند.

کد خبر: ۲۳۳٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha