۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
بررسی روند احداث منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال
در پی دستور رئیس جمهور انجام شد

بررسی روند احداث منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال

جلسه بررسی روند احداث منطقه ۳ آزادراه تهران_شمال امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی، نفت و تعاون و رئیس بنیاد مستضعفان پس از بازدید از این آزادراه و در محل پروژه برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در پی افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال به طول ۲۲ کیلومتر در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ و دستور رئیس جمهور برای بررسی موانع اجرایی ساخت منطقه سه امروز در محل پروژه جلسه بررسی روند احداث منطقه ۳ آزادراه تهران_شمال برگزار شد.

اعضای حاضر در این جلسه پس از بازدید از منطقه ۲ و بررسی جزئیات اجرایی منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در حاشیه این بازدید که از نقاط مختلف منطقه یک و ۲ آزادراه تهران-شمال انجام شد، طی جلسه‌ای، موضوعات مرتبط با تکمیل لاین شرقی آزادراه در منطقه ۲ و همچنین نحوه مشارکت دولت و بنیاد مستضعفان برای تامین مالی منطقه ۳ آزادراه تهران- شمال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور پس از افتتاح این قطعه آزادراه و بازدید از مسیر ابتدا تا انتهای آن، در جمع کارگران این پروژه عظیم حضور یافت و از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی آنها تجلیل کرد.

رئیسی همچنین دستورات لازم برای تأمین اعتبار تکمیل مسیر، همکاری همه بخش‌ها، ایجاد تفرجگاه‌های بین راهی برای رفاه مسافران، ایمن‌سازی جاده‌های مواصلاتی به آزادراه و همچنین ایجاد مسیرهای اضطراری برای دسترسی بین جاده‌ای در ایام خاص و پرترافیک در این بزرگراه را صادر کرد.

۱۵ تیرماه باند غربی قطعه دوم آزادراه تهران ـ شمال با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری بهره‌برداری شد.

در این مسیر ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر احداث شده است. برای احداث مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

کاهش وقوع سوانح رانندگی و صرفه‌جویی سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت بخشی از مزایای این مسیر است.

احداث ۹ دستگاه پل به طول یک کیلومتر و حفاری ۱۷ رشته تونل به طول ۱۸.۷ کیلومتر از جمله مشخصات فنی پروژه در زمان ساخت است.

صبح امروز «محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور»، «جواد اوجی وزیر نفت»، «مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی»، «صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان» از آزادراه تهران-شمال بازدید کردند.

کد خبر: ۲۳۳٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha