۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
توسعه کشت گیاهان دارویی در ۲۰ هزار هکتار دیمزار مناطق عشایری
سرپرست سازمان امور عشایر ایران مطرح کرد

توسعه کشت گیاهان دارویی در ۲۰ هزار هکتار دیمزار مناطق عشایری

احمدی میرقائد، سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: ۲۰ هزار هکتار از دیمزارهای کشور در مناطق عشایری برای توسعه کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

به گزارش بازار، سیاوش احمدی میرقائد در شورای مدیران سازمان امور عشایر ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با عشایر استان، اظهار داشت: در این سفر چهار طرح محوری سازمان امور عشایر برای تنوع‌بخشی به اشتغال و درآمد عشایر رونمایی شد و نمونه طرح احداث سرپناه ایمن برای عشایر نیز در منطقه عشایری سقاوه شهرستان مارگون افتتاح شد.

وی به مصوبات این سفر در حوزه عشایر اشاره کرد و افزود: طبق مصوبات سفر، ۳۸۰ خانه بهداشت سیار ویژه ارائه خدمات به عشایر تا پایان سال ۱۴۰۳ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در مناطق عشایری کشور راه‌اندازی شود و همچنین مصوب شد ۲۲۰ هزار پنل تولید برق خورشیدی تا پایان دولت سیزدهم در اختیار عشایر کشور قرار داده شود.

احمدی میرقائد ادامه داد: همچنین مصوب شد ۲۰ هزار هکتار از دیمزارهای کشور برای توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری اختصاص داده شود و برای احداث و راه‌اندازی میادین عرضه و فروش دام عشایر در استان‌ها نیز زمین مناسب توسط سازمان امور اراضی اختصاص داده شود که در این راستا ضروری است این مصوبات با جدیت پیگیری و تحقق یابد.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: عشایر با تولیدات خود منشا نعمت برای کشور هستند و با کمترین هزینه‌ای که برای دولت دارند نقش بسیار تاثیرگذاری در تامین امنیت غذایی و تولید مواد دامی، پروتینی و لبنی کشور دارند.

وی افزود: سازمان امور عشایر تنها دستگاه سازماندهی شده برای خدمت به عشایر است و نگاه عشایر نیز همیشه به سازمان است، بنابراین ما باید توجه مسوولان، تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان را به سمت جامعه عشایری جلب و هدایت کنیم.

تلاش در ارتقای جایگاه جامعه عشایری در برنامه هفتم توسعه

احمدی میرقائد بیان داشت: باید موضوع برنامه هفتم توسعه در حوزه عشایر را با جدیت پیگیری کنیم و صدای عشایر و مطالبات آنان را به گوش قانون‌گذاران و برنامه‌ریزان برسانیم تا جامعه عشایری در برنامه هفتم توسعه نسبت به برنامه ششم جایگاه بهتر و بیشتری داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: باید برنامه سازمان برای آینده زندگی عشایر از طریق دفتر مطالعات سازمان مورد مطالعه قرار گرفته و تدوین شود.

کد خبر: ۲۳۳٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha