۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
رشد درآمد سیمانی‌ها در فصل بهار
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

رشد درآمد سیمانی‌ها در فصل بهار

رضایتی، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به شفافیت و تحلیل‌پذیری بالای صنعت سیمان نسبت به بسیاری از صنایع، می‌توان به تداوم بازدهی این صنعت امیدوار بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجتبی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه ضمن تحلیل و بررسی شرایط کنونی صنعت سیمان، چشم‌اندازی از ادامه مسیر این صنعت ارائه کرد و به بورسان گفت: طی سال های اخیر، صنعت سیمان جزو صنایعی است که همواره بازدهی مطلوبی را نصیب سهامداران خود کرده است.

وی عنوان کرد که با توجه به شفافیت و تحلیل‌پذیری بالای این صنعت نسبت به بسیاری از صنایع و همچنین رشد درآمدهای مطلوب و متناسب با تورم و رشد تقاضای ناشی از خروج از رکود ساخت و ساز، می‌توان به ادامه دار بودن بازدهی این صنعت امیدوار بود.

به گفته رضایتی؛ با توجه به اینکه سیمان سهم خیلی پایینی در هزینه ساخت و ساز دارد و از طرف دیگر در بورس کالا تعیین قیمت می‌شود، می‌تواند به راحتی افزایش هزینه‌های تولید را به مصرف کننده منتقل کند و در نهایت نرخ‌ها در بورس کالا با رقابت خریداران تعیین شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بنابراین، از بابت افزایش نرخ سوخت نگرانی خاصی متوجه این صنعت نیست.

وی خاطرنشان کرد: درآمد سیمانی ها در بهار ۱۴۰۲ حدود ۶۰ درصد رشد داشته است که عمدتا به دلیل افزایش نرخ ها بوده است و به دنبال این موضوع، اکثر سیمانی‌ها گزارش‌های فصلی خوب و بعضا بهتر از انتظار را منتشر می‌کنند.

کد خبر: ۲۳۳٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha