۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
۴۵ هزار تن رطب از نخیلات استان بوشهر برداشت می شود| تلاش برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۴۵ هزار تن رطب از نخیلات استان بوشهر برداشت می شود| تلاش برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از تلاش برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال بیش از ۴۵ هزار تن رطب از نخیلات استان بوشهر برداشت می شود.

نوذر منفرد در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بخش زیادی از تولیدات کشاورزی استان را محصولات باغی تشکیل می دهد که خرما و رطب و خارک با ۱۷۵ هزار تن جزو محصولات ارزشمند و صادراتی است.

وی افزود: ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر مربوط به نخیلات است که شامل ۶ میلیون اصله نخل است که بر اساس آمار و اطلاعات موجود، بیش از ۴.۸ میلیون نخل بارور داریم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: حدود ۱۷ هزار کشاورز استان بوشهر جزو بهره‌برداران کشاورزی هستند و زندگی حدود ۱۰ درصد جمعیت استان به خرما و نخیلات وابسته است.

منفرد از آغاز برداشت رطب از نخیلات استان خبر داد و گفت: از اوایل هفته جاری شاهد برداشت رطب شیرین از نخلستان‌ های استان هستیم که پیش بینی می کنیم بالغ بر ۴۵ هزار تن رطب برداشت شود.

وی اضافه کرد: رطب شهابی و برحی و گنتار و استعمران از مهم‌ترین واریته‌ های رطب در استان بوشهر هستند و برای صادرات این محصول نهایت توان خود را به کار می گیریم.

منفرد بیان کرد: اجرای طرح نوسازی نخیلات نورد تاکید استاندار و وزیر کشور قرار دارد و برنامه ریزی لازم برای تکمیل طرح انجام شده است.

کد خبر: ۲۳۳٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha