۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
جزئیات عملکرد ۶ ماهه کی بی سی
افت فروش با تغییر وضعیت کرونایی کشور

جزئیات عملکرد ۶ ماهه کی بی سی

عملکرد ۶ ماهه کی بی سی حکایت از این دارد که در  ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱۴ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افت داشته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت کی بی سی طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۴ معادل ۵۷.۹ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

عملکرد ۶ ماهه کی بی سی با سرمایه ثبت شده ۴۹ میلیارد تومان حکایت از این دارد که در ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱۴ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افت داشته است.

درآمد عملیاتی شرکت کی بی سی در یک سال گذشته نسبت به سال قبل تر کاهش داشته، زیرا درآمد محصولات مورد استفاده برای کرونا ۷۲۴ میلیارد تومان بوده و بدون آن به ۴۸۴ میلیارد تومان کاهش داشته است

شرکت کی بی سی با عقد قرارداد تولید مشترک و تحت لیسانس فراورده های تنفسی با شرکت آلدو یونیون اسپانیا سعی در پوشش حداکثری بازار این محصولات در کشور دارد. در فاز نخست قرارداد واردات محصولات تنفسی با حجم بیشتری نسبت به قبل محقق خواهد شد. لازم به ذکر است مبلغ قرارداد ۱۵۰ میلیارد تومان برای فاز اول قرارداد است
درآمد عملیاتی شرکت کی بی سی در یک سال گذشته نسبت به سال قبل تر کاهش داشته، زیرا درآمد محصولات مورد استفاده برای کرونا ۷۲۴ میلیارد تومان بوده و بدون آن به ۴۸۴ میلیارد تومان کاهش داشته است.
از طرف دیگر دوره وصول مطالبات دوران اوج کرونا ۶۳ روز بوده، اما به دلیل مشکلات چرخه نقدینگی صنعت در یک سال گذشته به ۱۷۱ روز رسیده است.
شرکت کی بی سی با بزرگترین کمپانی فرآورده‌های خونی در آسیا قرارداد منعقد کرده و کی بی سی تنها شرکتی است که اجازه واردات این محصولات را دارد. تعهدات ارزی شرکت به میزان ۳۵ میلیون یورو و درصد کل تعهدات باقیمانده به میزان ۶درصد کاهش داشته (در حال حاضر به ۴درصد رسیده) است.
همچنین این شرکت نمایندگی ۵ ساله انحصاری واردات ۷ واکسن سرم انستیتو هندوستان، نمایندگی انحصاری ۴ محصول اسپری تنفسی شرکت آلدو یونیون اسپانیا، را اخذ کرده و انعقاد قرارداد تولید مشترک ۱۰ ساله با شرکت آلدو یونیون اسپانیا امضا کرده است.
کی بی سی قرار است برای اولین بار واکسن روتا ویروس را وارد کند. البته بهمن ماه سال گذشته مجوز را دریافت کرد، اما به دلیل بسته شدن بودجه این موضوع وارد پلن واکسیناسیون عمومی برای سال آتی شده است و حجم قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص می‌دهد.
براساس عملکرد کی بی سی مارکت فرآورده‌های پلاسمایی به میزان ۳۰۰درصد، مارکت فرآورده‌های تنفسی به میزان ۱۰۰درصد، مارکت واکسن‌های وارداتی به میزان ۷۰درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha