۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
چهار دلیل صدر نشینی ایساکو در خدمات پس از فروش| آنچه سایر خودروسازها در نمایندگی ها ندارند 
بازار گزارش می دهد

چهار دلیل صدر نشینی ایساکو در خدمات پس از فروش| آنچه سایر خودروسازها در نمایندگی ها ندارند 

ایساکو به چهار دلیل؛ بزرگترین و بیشترین نمایندگی ونظارت، پیشرو در ارائه خدمات، بیشترین تعداد امداد و تنوع خدمات ستادی موفق به کسب صدر نشینی در ارائه خدمات پس از فروش با محور رضایتمندی مشتریان شده است.

بازار؛ گروه خودرو: مهم ترین پارامتر خرید خودرو توسط مشتریان در بازار، دسترسی آسان به خدمات پس از فروش است. پیش قراول ارائه خدمات پس از فروش در میان شرکت های خودروساز با استناد به مراجع صنعتی و آماری، «ایساکو» است.

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو یا همان ایساکو برای چهاردهمین سال متوالی رتبه نخست ارائه خدمات پس از فروش را کسب کرد. این شرکت به دلیل کسب بالاترین امتیازات در تمام شاخص ها در ارزیابی وزارت صمت موفق به صدرنشینی شده است. براساس ارزیابی وزارت صمت ایساکو با امتیاز ۸۶.۷ بالاترین رتبه ارائه خدمات پس از فروش خودرو در کشور را به دست آورده است. از همین رو در این گزارش به بررسی و ارزیابی ایساکو و دلایل موفقیت این شرکت در صدر نشینی ارائه خدمات پس از فروش خواهیم پرداخت.

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو یا همان ایساکو، بزرگترین و بیشترین دفاتر نظارت در مراکز استان ها را دارد. چرا که این شرکت بیشتر از ۱۵۶۱ نمایندگی و فروشگاه مجاز در سطح کشور دارد، بنابراین باید عملکرد کیفی و کمی شبکه خدمات پس از فروش به صورت مرتب تحت نظارت باشد

بیشترین نظارت برای نمایندگی ها

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو یا همان ایساکو، بزرگترین و بیشترین دفاتر نظارت در مراکز استان ها را دارد. چرا که این شرکت بیشتر از ۱۵۶۱ نمایندگی و فروشگاه مجاز در سطح کشور دارد، بنابراین باید عملکرد کیفی و کمی شبکه خدمات پس از فروش به صورت مرتب تحت نظارت باشد. دسترسی مشتریان به نمایندگی براساس تعداد خودرو در هر شهر منطبق با استانداردهای تدوین شده است. از سوی تنوع محصول توام با دسترسی آسان و سریع به لوازم یدکی سبب برتری این شرکت نسبت به سایر شرکت های ارائه خدمات پس از فروش خودرو در کشور شده است.

پیشرو در ارائه خدمات

شرکت ایساکو به عنوان نخستین ارائه دهنده خدمات پس از فروش در کشور با طراحی نرم افزار و سامانه رهگیری به مشتریان خود قابلیت بررسی اصالت قطعات خریداری شده را ارائه کرد. نرم افزار این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی آبی پوشان جاده مخصوص و با هدف دسترسی آسان مشتریان به درخواست امدادی، خرید قطعات یا رهگیری اصالت لوازم یدکی خریداری شده طراحی و در اختیار مشتریان قرار داده شده است. علاوه بر اینکه نرم افزار مذکور منجربه شفافیت و اصالت قطعات می شود، این امکان را به مشتریان جهت ثبت درخواست امدادی یا دریافت نوبت آنلاین نیز می دهد. از سوی، ارائه خدمت «کوییک سرویس» برای مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو سبب افزایش رضایتمندی مشتریان شده است.

عرضه لوازم یدکی با بسته بندی مخصوص ایساکو سبب کاهش قطعات تقبلی و افزایش دسترسی مشتریان به قطعات اصلی شده است. همچنین چالش اصلی مشتریان خرید قطعه ارزان یا مقرون به صرفه است، توزیع لوازم یدکی توسط ایساکو سبب شده دسترسی مالکان خودروها در کل کشور شهرهای کوچک یا کلانشهرها به قطعات با یک قیمت یکسان باشد. ایجاد چنین شبکه توزیع و فروش با قیمت واحد در سراسر شهرهای کشوریعنی ایجاد رضایت مندی مالکان خودروها و به تبع آن توسعه امنیت خاطر رانندگان است.

چهار دلیل صدر نشینی ایساکو در خدمات پس از فروش| آنچه سایر خودروسازها در نمایندگی ها ندارند 

سرعت اعزام، خدمات دهی و تعمیرات ناوگان امدادی ایساکو نسبت با سایر شرکت های ارائه دهنده امدادخودرو در کشور بیشتر است. شاید یکی از نقاط قوت این شرکت داشتن شبکه امدادی بزرگ و مجهز به ابزارهای تعمیراتی جدید است

بیشترین تعداد امداد خودرو در کشور

تمام شرکت های تولید کننده یا واردکننده خودرو باید دارای شبکه امدادی باشند، ایساکو بیشترین تعداد ناوگان امدادی در سطح کشور را دارد. سرعت اعزام، خدمات دهی و تعمیرات ناوگان امدادی ایساکو نسبت با سایر شرکت های ارائه دهنده امدادخودرو در کشور بیشتر است. شاید یکی از نقاط قوت این شرکت داشتن شبکه امدادی بزرگ و مجهز به ابزارهای تعمیراتی جدید است. آنچه که شبکه امدادی این شرکت را نسبت به رقبا در بازار کشور متمایز می کند، سختگیری های کیفی برای تامین و توزیع قطعات است. استانداردهای که ایساکو برای تامین قطعات تعریف و آن را به زنجیره تامین ارائه می دهد، از سایر استانداردهای موجود در کشور برتری بیشتری دارد. باتوجه به اینکه ایساکو در حال ارائه خدمات امدادی به سایر شرکت ها نیز هست، وزارت صمت در ارزیابی خود بیشترین توجه را به این موضوع داشته است.

در اینجا باید یادآور شد که شبکه خدمات پس از فروش همه شرکت های خودروساز توان دریافت کامل ستاره های ارزیابی را ندارند، اما ایساکو به دلیل عملکرد کیفی توانسته تمام ستاره را دریافت کند

امتیاز بالای خدمات ستادی

خدمات ستادی دارای بیشترین ارزیابی در رتبه بندی شرکت های خدمات پس از فروش است، باتوجه به اینکه ضوابط و شرایط خدمات پس از فروش برگرفته از منشور حقوق مشتری و قانون حمایت از مصرف کننده است، رضایتمندی مشتریان این شرکت یکی دیگر از دلایل موفقیت آن ها در رتبه بندی اخیر است. در اینجا باید یادآور شد که شبکه خدمات پس از فروش همه شرکت های خودروساز توان دریافت کامل ستاره های ارزیابی را ندارند، اما ایساکو به دلیل عملکرد کیفی توانسته تمام ستاره های ارزیابی را دریافت کند.

در پایان باید ذکر کرد که ارائه دهندگان خدمات پس از فروش در شرکت ایساکو سالانه مورد ارزیابی مهارتی آموزش فنی قرار می گیرند تا بتواند در کوتاه ترین مدت زمان ممکن عیب یابی و تعمیرات را انجام دهند.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha