۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
قانون جنگل در شرکت امریکایی آمازون
فروش مشتری با هک کردن اطلاعات؛

قانون جنگل در شرکت امریکایی آمازون

آمازون، ثروتمندترین شرکت امریکایی در جهان، به دلیل اشتراک گذاشتن برخی از آدرس های ایمیل مشتریان و شماره تلفن آن ها با شخص ثالث، کارمندان خود را اخراج کرد.

به گزارش بازار به نقل از سی ان بی سی،  شرکت دوربین مدار بسته امنیتی «رینگ » که توسط شرکت آمازون مدیریت می شود، اذعان کرده که کارمندان این شرکت به اطلاعات و داده های ویدئویی مشتریان و کاربران رینگ دسترسی پیدا کرده و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند. این مسئله در حالی است که آمازون در سال ۲۰۱۸ یک حادثه مشابه را تجربه کرده و یک کارمند را که آدرس ایمیلهای مشتریان را هک کرده بود، اخراج کرده است.

همچنین هم اکنون این شرکت مشخص نکرده که چه تعداد کارمند یا مشتری تحت تأثیر این واقعه قرار گرفته و از کار بیکار شده اند.  

آمازون روز جمعه به مشتریان اطلاع داده بود که چندین کارمند پس از به اشتراک گذاشتن آدرس های ایمیل مشتریان و شماره تلفن ها با اشخاص ثالث، اخراج شده اند و هم اکنون تحت پیگرد قانونی این ماجرا قرار دارند زیرا این داده ها به دلیل اینکه مشتریان اغلب دوربین ها را در داخل منزل خود نصب می کنند، می توانند بسیار حساس باشند .

 این شرکت با ارسال ایمیل مشتریان به فضای مجازی توییتر، در بیانیه ای گفت که سیاست شرکت مخالف با اشتراک گذاری داده ها با شخص ثالث است و کاربران هرگز نباید به چنین کاری دست بزنند.  

این خبر نشانگر اشتباهات و سوء استفاده های بسیاری از شرکتهای مختلف فناوری است زیرا کارکنان ممکن است از دسترسی خود برای مشاهده داده ها یا اطلاعات مشتریان سوء استفاده کنند.

کد خبر: ۲٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha