۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
نرخ گندم برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست
نماینده مردم اقلید در مجلس:

نرخ گندم برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست

صالحی، نماینده مردم اقلید در مجلس گفت: کشاورزان در مورد نرخ گندم بلاتکلیف هستند و اگر قیمت آن نیز نهایی شده باشد برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.

به گزارش بازار، مسلم صالحی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی درتذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان در مورد نرخ گندم بلاتکلیف هستند و اگر قیمت آن نیز نهایی شده باشد برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست. قطعاً در فصل کاشت جدید کشاورزان هیچ انگیزه‌ای برای کاشت گندم ندارند که این امنیت غذایی کشور را به مخاطره می‌اندازد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی به ویژه صیفی‌جات ادامه داد: در اکثر نقاط کشور این محصولات به دست می‌آید اما بازار کشورهای مثل عراق را از دست داده‌ایم، کشور ترکیه جایگزین ما شده است و یکی از کشورهای خوب برای صادرات محصولاتمان کشور عراق بوده که اعلام کرده است اجازه واردات صیفی‌جات را نمی‌دهد که این امر می‌طلبد وزیرجهاد کشاورزی و امور خارجه رایزنی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی در مورد کود اوره افزود: دولت بدهی پتروشیمی‌ها را نداده است و آنها از تحویل کود اوره کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی خودداری می‌کنند و چندین بار در این خصوص با وزیر مربوطه تماس گرفته که ظاهراً مشکل به راحتی قابل حل نیست و می‌طلبد سازمان برنامه برای حل این مشکل کمک کند تا معضل کشاورزان حل شود.

صالحی در خصوص بحث گوشت مرغ و قرمز بیان کرد: عدم برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت و عدم تأمین منابع مالی باعث بروز مشکلات در این حوزه شده که نیاز است رسیدگی لازم صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار داشت: در خصوص برنامه هفتم توسعه بحث عدالت‌محوری به عنوان یکی از آرمان‌ها و اصول کلی باید مدنظر قرار گیرد اما در حوزه جوانان و ورزش و محیط زیست و بسیاری از حوزه‌ها هیچ احکام مورد توجهی که بحث عدالت‌محوری در آن مورد توجه قرار گرفته باشد، وجود ندارد.

وی خطاب به سازمان اداری و استخدامی کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: لازم است نیروهای شرکتی ایثارگر تعیین تکلیف شوند، به خصوص اورژانس در استان فارس که این تعیین تکلیف در بیشتر استان‌ها صورت گرفته اما در استان فارس نمی‌دانیم چه مشکلی وجود دارد که تعیین تکلیف صورت نگرفته است.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha