۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
نخستین کارخانه فرآوری گل محمدی در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرباغبانی جهادکشاورزی لرستان:

نخستین کارخانه فرآوری گل محمدی در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

لرستان- مدیرباغبانی جهادکشاورزی لرستان گفت: نخستین کارخانه فرآوری گل محمدی استان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، علیرضا احمدوندی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه نخستین کارخانه فرآوری گل محمدی استان بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: گل محمدی دارای آثار درمانی ضدافسردگی، تقویت قلب و کاهش التهاب است که در شهرستان‌های الیگودرز، بروجرد، خرم‌آباد، دورود و ازنا کشت می‌شود.

 وی با بیان اینکه از ۷۴۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در لرستان، ۸۰۰ تن برداشت می شود، افزود: متوسط برداشت گل محمدی از اراضی استان نیم تن در هکتار است که در برخی مناطق بروجرد به ۴.۵ تا پنج تن رسیده است.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان عنوان کرد: کاشت گل محمدی در پاییز و اواخر زمستان انجام می شود و ارقام کشت شده مصارف مختلفی برای برای گلاب گیری، عرق گیری و غذایی دارد؛ برداشت سه تا چهار تن گل محمدی از هر هکتار معادل تولید یک لیتر اسانس است که این میزان تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازارهای بین المللی درآمدزایی دارد.

وی بیان کرد: تعاونی تولیدکنندگان گل محمدی در لرستان ایجاد می‌شود، همچنین کارخانه و صنایع فرآوری گل محمدی الیگودرز در دست احداث است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدوندی تصریح کرد: همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار است، در حال حاضر گیاهان دارویی در سطح دو هزار و ۸۰۰ هکتار در حال بهره‌برداری است.

وی گفت: پروژه ۲۸۵ هکتاری نیز با ۲۵۰ هکتار سایبان و ۳۵ هکتار گلخانه در صورت ارائه تسهیلات تا پایان امسال اجرا می‌شود.

کد خبر: ۲۳٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha