۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
استقبال از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق اقتصاد دانش بنیان اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

استقبال از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق اقتصاد دانش بنیان اصفهان

اصفهان - نقش؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ورود بخش خصوصی برای رونق اقتصاد دانش بنیان در اصفهان موضوعی است که جای شک در آن وجود ندارد و از این امر استقبال می کنیم.

امیر رضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و رفع محرومیت در سرتاسر استان اظهار کرد: نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت دانش بنیان‌ها در راستای رفع مشکلات اقتصادی و صنایع و همچنین کاهش نرخ بیکاری هستیم و در این میان اتصال صنعت به فناوری و نوآوری اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز پردیس نوآوری و فناوری در سرتاسر استان در این راستا اهمیت دارد، افزود: توسعه منطقه‌ای نیازمند توسعه زیست‌بوم فناوری به عنوان یک رکن اساسی در گسترش اقتصاد دانش بنیان و رشد اقتصادی کشور است.

سوق دادن نوآوری های دانش بنیان به سمت تجاری شدن

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه سیاست کلان ما برای حرکت به سمت و سوی اقتصاد دانش بنیان، استفاده از ظرفیت پارکهای علم وفناوری و سوق دادن نوآوری های دانش بنیان به سمت تجاری شدن است، تاکید کرد: رتبه ایران در زمینه پیچیدگی بازار و نوآوری ۱۰۶ است و در این در حالی است که کارایی نوآوری ما رتبه ۱۱ دنیا را دارد که پر کردن این فاصله نیازمند عزم جدی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستانهای مختلف استان در راستای موضوعات مختلف و رویکرد به دانش و فناوری دراین راستا می توانند وارد عمل شوند، به طور مثال گلپایگان ظرفیت خودروسازی و کشاورزی را دارد و در راستای پیشرفت این صنایع می تواند از ظرفیت مراکز دانشگاهی استفاده و فناوری و نوآوری را با ظرفیتهای خود همراه کند.

تسهیل‌گری و حمایت دولت از اقتصاد دانش بنیان

نقش با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی برای رونق اقتصاد دانش بنیان در کشور و اصفهان موضوعی است که جای شک در آن وجود ندارد، گفت: در این راستا نباید نقش تسهیل‌گری و حمایت دولت را نیز نادیده گرفت.

وی گفت: در سفر به نقاط مختلف استان ضمن صحبت با فعالان اقتصادی، مصوبات تسیهل‌گر مانند مصوبات برای اجرای تسهیلات بانک وی تامین مالی بنگاه های اقتصادی و غیره مدنظر قرار داده ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: در آخرین سفرهای استاندار و دیگر مسئولان استانداری به نقاط مختلف اصفهان، دستور ویژه برای رفع مشکلات ۲۶ تولیدکننده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ویژه شهرستان اردستان صادر شد، همچنین در طول روزهای اخیر ۹۰ میلیارد تومان در حوزه اقتصادی به شهرستان هرند اختصاص یافت.

کد خبر: ۲۳۳٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha